تیم سوئینی از عدم انتشار بازی فورتنایت روی کنسول Steam Deck می‌گوید


Matin 21 بهمن 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، تیم سوئینی به عنوان مدیرعامل شرکت اپیک گیمز از عدم انتشار بازی فورتنایت روی کنسول Steam Deck خبر داده است.

بازی Fortnite این روز‌ها به چنان شهرت و محبوبیتی رسیده که کمتر اثری قادر به رقابت با آن است. شرکت Epic Games، سازنده و ناشر این اثر، همواره تلاش کرده تا محصول خود را از تکرار دور نگه دارد. این امر با با ارائه محتواهایی مثل اسکین‌های متنوع و اعمال تغییرات مختلف در فصل‌ها محقق شده است. یکی از ویژگی‌های مهم بازی فورتنایت تعداد بالای پلتفرم‌های مقصد آن است. به این واسطه روی هر پلتفرمی اعم از کنسول‌های خانگی، کامپیوتر و موبایل می‌توانید بازی مذکور را تجربه کنید.

یکی از تازه‌ترین پلتفرم‌های بازار ویدیو گیم، کنسول استیم دک است. شرکت Valve با ارائه سخت‌افزار نسبتا قدرتمند در قالب یک کنسول دستی، قصد دارد با کنسول Nintendo Switch رقابت کند. امکان دریافت بازی‌ها از فروشگاه استیم و اتصال به نمایشگر، جزو ویژگی‌های جالب‌توجه کنسول Steam Deck هستند. با معرفی این کنسول، بسیاری از بازیکنان رویای تجربه بازی Fortnite روی آن را دارند. اما این دسته از بازیکنان نباید چندان امیدوار باشند. تیم سوئینی، مدیرعامل شرکت اپیک گیمز اعلام کرده بازی Fortnite به کنسول استیم دک نخواهد آمد.

کنسول Steam Deck به لحاظ سخت‌افزاری هیچ مشکلی با اجرای بازی فورتنایت ندارد. اما تیم سوئینی نسبت به عملکرد East Anti-Cheat روی کنسول مذکور نگرانی‌هایی دارد. ظاهرا مدیر‌عامل شرکت Epic Games تمایلی به ارائه نسخه سازگار با کنسول استیم دک ندارد.

تیم سوئینی در این باره گفته است: «تلاش زیادی را به کار بسته‌ایم تا سازگاری سیستم East Anti-Cheat با کنسول Steam Deck را به حداکثر برسانیم. ما اطمینان نداریم که بتوانیم با تقلب در مقیاس وسیع با وجود آرایه‌ای از پیکر‌بندی‌های کرنل شامل موارد سفارشی مبارزه کنیم».

فورتنایت روی کنسول Steam Deck

کنسول Steam Deck از سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کند

مسئله مهم این بوده که کنسول استیم دک اساسا یک کامپیوتر است که سیستم عامل لینوکس را اجرا می‌کند. از آن جایی که سیستم عامل مذکور منبع‌باز است، کاربران به فایل‌هایی دسترسی دارند که در سیستم عامل‌های دیگر مخفی هستند. به این واسطه کاربران می‌تواند انواع مختلفی از تغییرات را اعمال کنند که در شرایط خاصی برای سیستم East Anti-Cheat مشکلاتی ایجاد می‌کند.

طبق گفته‌های تیم سوئینی، سیستم East Anti-Cheat با بسیاری از بازی‌های موجود روی کنسول کنسول Steam Deck سازگاری دارد و مشکلی در اجرا ندارد. با این حال، مدیرعامل شرکت اپیک گیمز خاطر نشان می‌کند که بازی Fortnite از این نظر آسیب‌پذیر است. این امر ظاهرا به واسطه تعداد زیاد بازیکنان در هر یک از نبرد‌ها به وجود می‌آید.

تیم سوئینی در این مورد می‌گوید: «نوع تهدیدی که برای سیستم ضد تقلب وجود دارد، براساس تعداد بازیکنان و توانایی کسب سود از طریق فروش تقلب‌ها یا به دست آوردن امتیاز خاص از طریق تقلب، متفاوت است. بنابراین سیستم‌های ضد تقلب که برای یک بازی مناسب هستند، ممکن است برای اثر دیگری که 10، 100 یا 1000 برابر بازیکن بیشتر دارد، کارایی نداشته باشند». به عبارت دیگر طبق گفته‌های تیم سوئینی، بازی فورتنایت در معرض خطر قرار دارد.

بازیکنان بسیاری مدیرعامل شرکت Epic Games را به تضعیف اعتماد نسبت به سیستم East Anti-Cheat متهم می‌کنند. همچنین برخی اشاره کرده‌اند که شرکت اپیک و Valve در واقع رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند. تاثیر این امر در عدم ارائه بازی Fortnite  روی کنسول Steam Deck مشخص نیست. در حال حاضر واضح است که شرکت اپیک گیمز نسبت به ارائه بازی فورتنایت روی کنسول استیم تمایلی ندارد.

نظر شما در مورد توضیحات تیم سوئینی در مورد عدم انتشار بازی فورتنایت روی کنسول Steam Deck چیست؟ آیا این امر باعث ناامیدی شما شده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*