نوجوان روسی پس از انفجار ساختمان پلیس در ماینکرفت به جرم تروریسم دستگیر شد


Matin 24 بهمن 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

پسر شانزده‌ ساله‌ای به دلیل اجرای یک طرح تروریستی به‌منظور منفجر کردن ساختمان نیروهای امنیتی فدرال در بازی ماینکرفت به 5 سال زندان محکوم شد. این نوجوان اهل سیبری روسیه به همراه دو دوست دیگر در سال 2020 دستگیر شده‌اند و طبق آخرین اخبار بازی و پس از گذشت دو سال بازجویی و دادگاهی، حکم آن‌ها نهایی شده است.

این گروه سه نفر در سال 2020 به دلیل انتشار بروشورهایی در حمایت از آزات میفتاخوف (Azat Miftakhov) ریاضی‌دان روسی که به جرم «اوباش» در زندان است؛ دستگیر شدند. آن‌ها تلاش کردند تا ساختمان مجازی دولت روسیه را در بازی ماینکرفت منفجر کنند. پلیس امنیت روسیه موفق به یافتن مدارکی در گوشی‌های همراه این سه نوجوان شده است که ادعای مطرح‌شده را تائید می‌کند. مقامات رسمی مدعی هستند که ویدیوهایی از نوجوانان را در حال پرتاب کوکتل مولوتوف یافته‌اند؛ اما خانواده این افراد، ادعای دولت روسیه را تکذیب کرده‌‌اند و گفته‌اند که این ویدیو تنها یک «شوخی کودکانه» بوده است.

ماینکرافت روسیه تروریسم

حمله تروریستی در ماینکرفت

بنابر گزارش مسکو تایمز، نوجوانان اهل سیری تصمیم می‌گیرند تا ساختمان FSB در بازی ماینکرفت را منفجر کنند. این سه نفر به نام‌های نیکیتا اوواروف، دنیس میخایلنکو و بوگدان آندریوف به جرم تمرین و مانور برای انجام فعالیت‌های تروریستی در تاریخ دهم فوریه دستگیر شده‌اند. دولت روسیه معتقد است که منفجر کردن ساختمان نیروهای امنیتی در بازی ماینکرفت ، تمرینی اولیه برای حمله رسمی به این ساختمان در واقعیت بوده است.

نیکیتا اوورواف، فرد اصلی این گروه به پنج سال زندان محکوم شده است. دو فرد دیگر هم به حبس تعلیقی محکوم شده‌اند و اتهام آن‌ها، همکاری با اوواروف گزارش شده است. این سه نوجوان بعدها مدعی شدند که تحت شکنجه و اجبار مجبور به اعتراف شده‌اند و آنها برنامه‌ای برای حمله‌ای تروریستی در دست نداشته‌اند. اوواروف گفته است که او تحت‌فشار فیزیکی و روان قرار داشته و مجبور به اعتراف دروغین شده است.

یافتن حقایق از چنین گزارش‌های کار ساده‌ای نیست؛ اما «حقیقت» به نظر رسانه‌های روسی چنین بوده است. این اولین بار است که رفتار یک بازی‌کننده در یک بازی ویدیویی مانند ماینکرفت ، جرم تلقی می‌شود و فرد به پنج سال زندان محکوم می‌شود. گسترش بازی Minecraft در طی سال‌های اخیر باعث شده تا دولت‌ها دست به ایجاد سرورهای مخصوصی برای نمایش ساختمان‌های رسمی بزنند و مدتی پیش، ساختمان‌های دولتی کانادا در بازی ماینکرفت با هجوم چند آمریکایی منفجر شد. تعدادی از رسانه‌ها باور دارند که این استراتژی پوتین برای دستگیری مخالفان است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*