نسخه ارتقاءیافته بازی Cyberpunk 2077 برای PS5‌ و ایکس باکس سری منتشر شد


Matin 27 بهمن 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

استودیو CD Projekt Red در طی استریم زنده‌ای از نسخه نسل نهم بازی Cyberpunk 2077 برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری رونمایی کرد. این آپدیت رایگان که به‌عنوان پچ 1.5 شناخته می‌شود؛ از همین لحظه به‌صورت رسمی در استور مایکروسافت و پلی استیشن در دسترس قرار گرفته است. مالکان ایکس باکس سری قادر به دریافت دمو رایگان به مدت پنج ساعت هستند و می‌توانند نسخه ارتقاء‌یافته سایبرپانک 2077 را بدون پرداخت هزینه تجربه کنند.

نسخه نسل نهم Cyberpunk 2077 از ویژگی‌های گرافیکی از جمله وضوح 4K‌ و ری تریسینگ پشتیبانی می‌کند. همچنین حافظه SSD باعث شده تا زمان اجرای بازی بسیار سریع‌تر شود و در نهایت کیفیت گرافیکی بازی و نورپردازی در سطح تازه‌ای قرار گرفته است. مالکان پلی استیشن 5 قادر به استفاده از فناوری‌های ویژه از جمله تریگرهای تطبیق‌پذیر دوال‌سنس و همچنین بازخوردهای حسی و حتی بلندگوهای ویژه دسته بازی هستند. استودیو سی دی پراجکت دیروز از انتشار آپگرید گرافیکی Cyberpunk 2077‌ خبر داده بود.

قابلیت‌های گرافیکی Cyberpunk 2077

استودیو توسعه‌دهنده با انتشار تصاویری، قابلیت‌های گرافیکی بازی روی کنسول‌های نسل نهم را مشخص کرد. برای نمونه هر دو نسخه ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 از قابلیت ری تریسینگ پشتیبانی می‌کنند؛ اما این قابلیت برای Xbox Series S فعال نیست. حالت Performance امکان اجرای بازی با 4K‌ و 60‌ فریم را فراهم می‌کند؛ اما در این حالت ری تریسینگ فعال نیست. در صورتی که بخواهید با ری تریسینگ فعال بازی کنید؛ باید به 30‌ فریم بسنده کنید. کنسول سری اس هم تنها یک حالت گرافیکی دارد و آن هم وضوح 1440p با 30‌ فریم در ثانیه.

نسخه نسل نهم بازی Cyberpunk 2077

آپدیت 1.5 بازی Cyberpunk 2077 برای کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری حدود 50‌ گیگابایت حجم دارد. در مورد نسخه پلی استیشن 5‌ باید بدانید که امکان نصب خودکار نسخه جدید وجود ندارد و باید به‌صورت دستی وارد فروشگاه شوید و آن نسخه‌ای که می‌خواهید را دانلود کنید. همچنین انتقال فایل ذخیره در PS5 هم به‌صورت دستی انجام می‌شود و در نتیجه اگر نسخه PS4‌ را خریده‌اید و می‌خواهید نسخه جدید را شروع کنید؛ چند مرحله باید بیشتر طی کنید.

تغییرات نسخه نسل نهم سایبرپانک 2077

آپدیت 1.5 بازی Cyberpunk 2077 در واقع آن را به یک بازی نهایی تبدیل می‌کند. ویژگی‌هایی مانند سلاح‌‌های کامل، آینه‌های فعال، سایه‌های واقعی، واکنش NPC به اعمال بازی‌کن و آپارتمان جدید شخصیت V برای بازی‌کنان کنسول فعال شده است. همچنین چهره و قیافه شخصیت‌ها به نسخه PC نزدیک شده است. نسخه کنسول بازی سایبرپانک 2077 در ابتدا توسط پلی استیشن حذف شد و مشکلات شدید، تجربه آن را غیرممکن ساخت. این آپدیت پس از گذشت یک سال و نیم از انتشار منتشر شده است و بالاخره بازی را به حد قابل قبولی رساند.

بازی Cyberpunk 2077‌ برای پلی استیشن 5

نسخه نسل نهم بازی Cyberpunk 2077 فعال شده است و می‌توانید به دانلود آپدیت جدید بپردازید. دمو پنج ساعته هم برای کاربران ایکس باکس فعال شده است و می‌توانید برای امتحان، آن را دانلود کنید. گفتنی است نسخه نسل نهم Witcher 3 در دست ساخت است و قرار است در ماه‌های آینده معرفی شود. در خبر دیگری، ماد جدید سایبرپانک 2077‌ قابلیت تعقیب و گریز پلیس را افزود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*