گوگل در نظر دارد ویژگی های حریم خصوصی مشابه اپل را به اندروید اضافه کند


امید دلیری 28 بهمن 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

گوگل در نظر دارد ویژگی های حریم خصوصی مشابه اپل را به اندروید اضافه کند. گوگل اعلام کرده است که تغییرات حریم شخصی مشابه اپل را در اندروید اعمال خواهد کرد. البته قول داده است که این تغییرات به اندازه ویژگی‌هایی مانند شفاف‌سازی ردیابی اپلیکیشن اپل ، باعث ایجاد اختلال نشوند. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

وبسایت The New York Times گزارشی در مورد تغییرات برنامه ریزی شده اندروید منتشر کرده است. تغییراتی با هدف محدود کردن اشتراک گذاری داده ها در بین اپلیکیشن ها و وب سایت های شخص ثالث است. گوگل جدول زمانی انتشار ویژگی های حریم خصوصی را مشخص نکرده است. اما گفته است که حداقل تا دو سال دیگر از فناوری‌های حفظ حریم خصوصی موجود پشتیبانی می‌کند. برخلاف اپل، گوگل تأکید کرده که هدف از تغییرات حریم خصوصی ، یافتن گزینه‌ای خصوصی‌تر برای کاربران است. گزینه ای که همچنان به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به کسب درآمد از تبلیغات ادامه دهند.

به طور خاص، گوگل تغییرات و ویژگی های حریم خصوصی مبتنی بر مرورگر را در مرورگر کروم برای اندروید اعمال می‌کند. ابتکار حریم خصوصی فعلی گوگل Project Sandbox نام دارد. گوگل گفته است که این ویژگی ها به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی را بسنجند. همچنین تبلیغات شخصی‌سازی‌شده را بر اساس علایق یا بازخورد اخیر قرار دهند. این ویژگی ها همچنین ردیابی مخفیانه کاربران را محدود می کنند. با این حال، گوگل جزئیات زیادی درباره نحوه عملکرد تغییرات جدید ارائه نکرده است.

گوگل اعلام کرده است که قصد دارد ردیاب Advertising ID را حذف کند. در نهایت استفاده از شناسه ها در تبلیغات در اندروید را به طور کلی حذف خواهد کرد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*