آخرین آپدیت بایوس AMD مشکلات جدی برای کاربران ایجاد کرد


Matin 3 اسفند 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

آخرین آپدیت بایوس AMD با اسم دقیق AGESA ComboAM4v2 1.2.0.5 که برای پردازنده‌های سری Athlon و Ryzen و همچنین مادربردهای AM4 منتشر شده است؛ مشکلات نگران‌کننده‌ای برای کاربران ایجاد کرده است. از آنجایی که پس از نصب آپدیت، امکان بازگشتن به نسخه قبلی نیست و نسخه جدید هم با مشکلات جدی همراه است؛ هنگام آپدیت بایوس مادربرد با پردازنده ای ام دی نهایت دقت را به خرج دهید.

طبق آخرین اخبار سخت افزار، آخرین آپدیت بایوس AMD موجی از اعتراض‌ها و انتقادات را به همراه داشته است. تعدادی از تولیدکنندگان از انتشار آپدیت جدید برای کاربران خودداری کرده‌اند و به دلیل گزارش‌های منفی منتشر شده؛ فعلاً به برنامه‌ی اعلام‌شده توسط ای ام دی عمل نکرده‌اند. اعتراض‌ها و گزارش‌های زیادی از مشکلات ایجاد شده پس از نصب به‌روزرسانی در تالارهای گفتگو ثبت شده است که موجب نگرانی مالکان پردازنده و مادربرد ای ام دی شده است.

بنابر گزارش Computerbase و بازخوردهای جمع‌آوری شده از فروم‌های مختلف، آپدیت بایوس AMD باعث کاهش جدی عملکرد سیستم شده است. تعدادی کاربران پس از نصب آپدیت، افت عملکرد پردازنده را مشاهده کرده‌اند و بسیاری دیگر نیز افزایش دمای پردازنده را جزو مشکلات این به‌روزرسانی دانسته‌اند. برای نمونه یکی از کاربران نوشته است که دمای پردازنده در حالت تک هسته افزایش یافته است؛ اما در حالت چند هسته، دما حدود 10 درجه کاهش یافته است.

آپدیت بایوس AMD

مشکلات آپدیت بایوس AMD

یکی دیگر از کاربران افزایش دمای 5 درجه سانتی‌گراد را پس از نصب آپدیت گزارش کرده است. یکی از کاربران ردیت گفته است که قبل از عرضه نسل جدید Zen 3، این اتفاق برای پردازنده‌‌های Zen 2‌ رخ داد و عملکرد آن‌ها طی یک آپدیت بایوس، کاهش یافت. این در حالی است که کاربر دیگری با پردازنده AMD Ryzen 9 5950X و همچنین مادربرد MSI MEG X570، هیچ‌گونه کاهش عملکرد و افزایش دما پردازنده‌ای را مشاهده نکرده است و امتیاز کسب شده در بنچمارک پس از نصب آپدیت بایوس AMD با نسخه قبلی یکسان بوده است. به نظر می‌رسد که این مشکل تنها برای تعدادی از پردازنده‌ها و کاربران رخ داده است.

کاربران بدشانس از افت 100 مگاهرتزی کلاک در تک هسته و 150 مگاهرتز در کلاک چندهسته‌ای خبر داده‌اند و ارورهای مختلفی دریافت کرده‌اند. مدل‌های مربوط به Biostar و گیگابایت هم افت ولتاژ و فرکانس را نشان می‌دهند. ایسوس پس از بررسی مشکل، تصمیم گرفت تا انتشار آپدیت جدید را به تأخیر بیندازد. گفتنی است اگر از مادربرد و پردازنده مخصوص AMD استفاده می‌کنید، دریافت آپدیت بایوس AGESA ComboAM4v2 1.2.0.5 پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است به نسخه قدیمی 1.2.0.3c بسنده کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*