اولین نگاه به طراحی PlayStation VR2


Matin 9 اسفند 1400 6 دقیقه مطالعه
iOS 14

امروز شاهد نمایش طراحی PlayStation VR2 توسط شرکت «سونی» بودیم. طراحی جدید و خیره‌کننده از نسل جدید هدست‌های واقعیت مجازی این شرکت. همچنین سونی عکسی از طرح بروز شده و نهایی کنترلر این هدست واقعیت مجازی منتشر کرد. با ما همراه باشید.

در اولین به طراحی PlayStation VR2 شما متوجه شباهت ظاهر و شکل آن با کنترلر PS VR2 Sense خواهید شد. کنترلری که ظاهرش بسیار شبیه به یک گوی است. شکل گوی مانند تداعی‌کننده نمای 360 درجه‌ای است و همین به بازیکن اجازه کنترل راحت‌تر می‌دهد. همچنین بازیکن دنیای واقعیت مجازی را بهتر احساس می‌کند.

همچنین در طراحی PlayStation VR2 از ظاهر خانواده محصولات PS5 هم الهام گرفته شده‌است. هنگامی که تیم طراحی پلی‌استیشن مشغول طراحی PS5 بود، همزمان آن‌ها ساخت نسل بعدی هدست‌های واقعیت مجازی را هم در نظر داشتند. بنابراین شاید متوجه شباهت‌هایی بین این دو محصول شوید.

کنسول PS5 دارای لبه‌های تخت و مسطح است چرا که قرار است از آن در حالیکه برروی یک سطح صاف قرار دارد، استفاده شود. در حالیکه در طراحی PlayStation VR2 تاکید زیادی برروی گرد بودن لبه‌ها شده‌است. چراکه قرار است این محصول دائم در تماس با انسان استفاده شود و وجود لبه‌های تخت و مسطح می‌تواند باعث ایجاد خطراتی شود. در کل از نظر گرد بودن لبه‌ها PS VR2 شبیه به کنترلر DualSense و هدست Pulse 3D است.

برای سونی در طراحی این هدست ظاهر و راحتی استفاده از آن، مهم بوده‌است. آن‌ها سعی کردند تا هدستی بسازند که علاوه بر زیبایی و تبدیل شدن به بخش زیبا از دکور خانه، از راحتی فراوانی هم برخوردار باشد. به طوریکه وقتی از آن استفاده می‌کنید، فراموش کنید که هدست برروی سر شما قرار دارد و کنترلری هم در دستانتان. بنابراین سونی به ارگونومی هدست توجه زیادی داشته‌است و آزمایشات زیادی به منظور اطمینان از راحتی آن، برروی سرهایی با اندازه‌های متفاوت انجام داده‌است.

سونی قبلا به علت متعادل کردن وزن هدست و استفاده از یک هدبند قابل تنظیم برای PlayStation VR، توانست بازخوردهای بسیار مثبتی در مورد ارگونومی آن دریافت کند. برای همین آن‌ها همان المان‌ها را در طراحی PlayStation VR2 هم حفظ نمودند.

قابلیت‌های دیگر مانند محدوده اسکوپ قابل تنظیم هدست که باعث نزدیک‌شدن یا دورشدن ناحیه اسکوپ هدست از صورت می‌شود و جک هدفون استریو هم ثابت باقی خواهند ماند. بنابراین با گذشت زمان بازیکن با آن‌ها بیشتر آشنا خواهد شد.

اما یک ویژگی جدید وجود دارد که سونی آن را به این محصول شگفت‌انگیز اضافه کرده‌است. آن ویژگی چیزی نیست جز صفحه تنظیم لنز! به واسطه این ویژگی بازیکنان می‌توانند فاصله لنز بین چشم‌هایشان را بهینه‌کنند تا دید بهتری موقع استفاده از هدست داشته باشند. همچنین طراحی این هدست باریک‌تر از نسخه قبلی خواهد بود و وزنش هم به طور جزئی‌ای کمتر. همچنین هدست دارای یک ویژگی عجیب مانند موتور داخلی برای بازخورد هدست است.

ساخت طراحی‌ای باریک‌تر نسبت به هدست اول با ویژگی‌های جدید که هدست باعث بهبود و ارتقای هدست شود، یک کار کاملا چالش برانگیز برای تیم‌های طراحی و مهندسی پلی‌استیشن بود. اما آنان توانستند از پس این کار بربیایند و نشان‌ دهند که این امر، کاملا ممکن است.

علاوه بر این‌ها، این شرکت توانسته یک طراحی منفذ جدید را با هدست PlayStation VR2 ادغام کند. آن‌ها گمان می‌کنند که کاربران از این ویژگی لذت خواهند برد. «یوجین موریساوا»، کارگردان ارشد هنری در SIE، رهبر طراحی هدست PS VR2 بود. او درباره‌ی اینکه چرا وجود این منفذ جدید بخش مورد علاقه او از این طراحی بود، توضیحاتی را ارائه داد:

زمانی که شروع به کار برروی طراحی PlayStation VR2 کردم، یکی از دغدغه‌هایم وجود منفذی برای خروج هوا بود. درست مشابه چیزی که در کنسول PS5 شاهدش هستیم و اجازه می‌دهد که هوا در کنسول جریان داشته باشد. بنابراین برروی این ایده بسیار متمرکز شدم. مهندسان تیم هم این ایده را ایده‌ای خوب می‌دانستند. آن‌ها معتقد بودند این یک راه بسیار عالی برای تهویه هوا و جلوگیری از ایجاد مه برروی لنز بازیکنان است. چراکه بازیکنان در بازی‌های واقعیت مجازی خود غرق هستند و نمی‌توانند در حین بازی، شروع به تمیز کردن لنزها شوند. من برای رسیدن به این هدف و اجرایی کردنش، روی مفاهیم طراحی زیادی کار کردم. در طراحی نهایی شما می‌توانید ببینید بین سطح بالایی و جلوی اسکوپ، فضای کمی وجود دارد که حاوی تهیه یکپارچه است. من به چگونگی اجرای این ایده و بازخوردهای مثبتی که دریافت نموده، واقعا افتخار می‌کنم. امیدوارم طرفداران ما هم موافق من باشند. نمی‌توانم تا دیدن بازخورد آن‌ها نسبت به این هدست، صبر کنم.

هنگامی که PS VR2 عرضه شود، جهشی بزرگ را در بازی‌های واقعیت مجازی سونی شاهد خواهیم بود. ویژگی‌های هیجان‌انگیز و جذاب زیادی در سیستم و طراحی PlayStation VR2 وجود دارند. این ویژگی‌ها شامل وفاداری بصری خیره‌کننده به 4K HDR و رندر گرافیکی پیشرفته خواهد بود. همچنین این هدست از ویژگی‌های بی‌نظیر دیگری مانند ردیابی پیشرفته همانند Inside-Out Camera بهره خواهد برد.

همچنین کنترلرهای PS VR2 Sense هم از ویژگی‌ها و تکنولوژی خوبی بهره خواهند برد. به طوریکه باعث ایجاد یک تجربه عمیق از دنیای واقعیت مجازی خواهد شد. به علاوه سیستم PS VR2 به طور ساده به همراه یک سیم عرضه خواهد شد تا شما بتوانید به راحتی و سرعت آن‌را به کنسولتان متصل کنید و از بازی‌کردن با آن لذت ببرید.

تا الان کیت‌های توسعه PS VR2 در اختیار سازندگان و توسعه‌دهندگان زیادی، گذاشته شده‌است. سونی مشتاق است تا ببیند سازندگان با تکنولوژی خارق‌العاده PlayStation VR2 چه بازی‌هایی خلق می‌کنند.

هنوز اطلاعات دقیقی از تاریخ عرضه این هدست و قیمت آن در دسترس نیست ولی سونی گفت که به زودی اطلاعات و جزئیاتی را در این باره منتشر خواهد کرد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*