اپل به همراه گوگل،موزیلا و مایکروسافت قابلیت همکاری مرورگرها را بهبود می بخشند


امید دلیری 15 اسفند 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل با گوگل، مایکروسافت و موزیلا در تلاشی جدید برای بهبود قابلیت همکاری و تجربه کاربری مرورگرهای وب خود شریک شده است. این گروه در حال کار بر روی یک معیار جدید با نام Interop 2022 می باشند. معیاری که تجربه توسعه وب را در 15 زمینه کلیدی بهبود می بخشد. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

همکاری مرورگرها

گروه های مشاور نرم افزار Bocoup و Igalia همراه با سازندگان مرورگرها در حال همکاری می باشند. هر چهار سازنده مرورگر توافق کرده‌اند که بر روی 15 زمینه تمرکز کنند. زمینه هایی از جمله لایه‌های آبشاری، فضاهای رنگی و توابع رنگ CSS، نماهای جدید، اسکرول و موارد دیگر. این پروژه بر روی چهار مرورگر Safari، Chrome، Edge و Firefox متمرکز خواهد بود. این گروه در یک پست وبلاگی گفته : برای اولین بار، تمام توسعه دهندگان بزرگ مرورگرها و سایر سهامداران، گرد هم آمده اند. آن ها گرد هم آمده اند تا مشکلات اساسی سازگاری مرورگرها را که توسط توسعه دهندگان وب شناسایی شده اند، حل کنند.

هدف نهایی همکاری مرورگرها این است که برنامه های کاربردی وب در مرورگرهای وب مختلف ،ظاهر و عملکرد مشابهی داشته باشند. در حال حاضر چنین نیست. اهداف این گروه همچنین بر طراحی مرورگرها متمرکز هستند. به این معنی که مرورگرها انگیزه ای برای مشارکت در کنار رقبای خود دارند. اپل در بیانیه‌ای گفته است : 

همه این فناوری‌ها برای اپل و همه افرادی که روی WebKit کار می‌کنند مهم هستند. ما عمیقاً به سلامت وب و اجرای متقابل استانداردهای وب اهمیت می‌دهیم. ما از همکاری با همکاران خود در بسیاری از سازمان‌های استاندارد وب و در Interop 2022 برای ایجاد قابلیت تعامل وب تا آنجا که می‌توانیم استقبال می‌کنیم.

این اولین بار نیست که سازندگان مرورگرها در هدفی مشابه با یکدیگر همکاری می کنند. در سال 2021، آنها پدر پروژه ای به نام Combat 2021 شریک شدند که پپیشرفت بزرگی داشت.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*