کروم در تست سرعت مرورگر اپل ، سافاری را شکست داد


امید دلیری 17 اسفند 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

کروم در تست سرعت مرورگر اپل ، سافاری را شکست داد. گوگل کروم به سریع‌ترین مرورگر وب در مک تبدیل شده است. این مرورگر توانسته در تست‌های سنجش سرعت ، از مرورگر اپل یعنی Safari پیشی بگیرد. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

طی سال های گذشته ، بهبودهایی در کروم انجام شده است تا در macOS بهتر و سریع‌تر کار کند. توسعه دهندگان گوگل کروم اکنون می گویند که مرورگر آن ها از نظر سرعت،بهتر از سافاری اپل کار می کند. گوگل ادعا کرده که مرورگر آن ها ، امتیاز 300 را در معیار تست سرعت مرورگر اپل به دست آورده است. طبق گزارش ها، این امتیاز بالاترین امتیاز در بین امتیاز مرورگرهایی است که تا به امروز در این آزمون شرکت کرده اند.

تیم گوگل با فعال کردن ThinLTO (یک تکنیک بهینه‌سازی) ، کروم را بهبود بخشیده است. به این ترتیب کروم در تست سرعت مرورگر توانسته امتیاز 300 را بدست آورد. با فعال شدن ThinLTO، سرعت کروم تا 7 درصد سریعتر از نسخه های فعلی سافاری شده است. از نظر بهینه‌سازی‌های گرافیکی ، آزمایش‌ها برتری 15 درصد گوگل کروم نسبت به سافاری را نشان می دهند. از دیگر پیشرفت‌های اخیر می‌توان به کامپایلر جاوا اسکریپت V8 Sparkplug اشاره کرد.

این آزمایش بر روی Speedometer 2.0 روی مک‌بوک پرو 14 اینچی با تراشه M1 Max در حالت اتصال به برق انجام شد. این مک‌بوک پرو مجهز به پردازشگر گرافیکی 32 هسته ای و رم 64 گیگابایت می باشد. به طور کلی، از زمان راه‌اندازی کروم بر روی مک‌های مبتنی بر تراشه M1 ، این مرورگر اکنون ۴۳ درصد سریع‌تر از ۱۷ ماه پیش می باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*