مک استودیو – Mac Studio معرفی شد


امید دلیری 18 اسفند 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

مک استودیو – Mac Studio معرفی شد. غول فناوری یک مک جدید در سطح حرفه‌ای که عملکرد بالایی را در بسته‌ای تقریباً دو برابر یک مک مینی ارائه می‌دهد. این محصول در میان مک مینی و مک پرو قرار می گیرد. درواقع یک مک رومیزی است که هم از نظر اندازه و هم از نظر کارایی بین این دو قرار می گیرد. اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

طراحی و سیستم خنک کننده جدید

مک استودیو – Mac Studio برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده است. این محصول عملکرد سطح بالایی را با استفاده از تراشه اپل سیلیکون ، اما به شکل دسکتاپ بدون مانیتور ارائه می‌دهد. به طور رسمی، عرض و عمق آن 7.7 اینچ و ارتفاع آن 3.7 اینچ است. این ابعاد تقریباً به اندازه یک مک مینی و دو برابر بلندتر است. اپل از این ارتفاع استفاده کرده و سیستمی از دمنده‌های دو طرفه برای خنک‌کردن قرار داده که هوا را از بیش از 4000 سوراخ در پشت به بیرون می‌رانند. اپل ادعا می کند که این سیستم خنک کننده ، مک جدید را طی کارهای سنگین ساکت نگه می دارد.

درگاه های بیشتر

در جلوی مک استودیو – Mac Studio ، یک اسلات SDXC به همراه یک جفت درگاه USB-C برای نسخه M1 Max و Thunderbolt 4 برای M1 Ultra وجود دارد. در پشت دستگاه چهار درگاه Thunderbolt 4 به همراه اترنت 10 گیگابیتی، دو USB-Type A، HDMI و یک جک هدفون قرار دارد. Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.0 نیز در این محصول گنجانده شده اند. این محصول جدید همچنین از M1 Max و M1 Ultra و Media Engine برای رمزگذاری و رمزگشایی ویدیو بهره می‌برد. این امر این محصول را برای حرفه‌ای‌های خلاق ، جذاب می‌کند.

تراشته های M1 Max و M1 Ultra

بالاترین پیکربندی مک استودیو مجهز به تراشه M1 Ultra می باشد. تراشه ای که یک CPU بیست هسته ای و یک GPU شصت و چهار هسته ای و یک موتور عصبی 32 هسته ای را ارائه می دهد. پیکربندی M1 Max را می توان با حداکثر 64 گیگابایت رم سفارش داد. در حالی که پیکربندی M1 Ultra را می توان با حداکثر 128 گیگابایت رم پیکربندی کرد. طبق ادعای بنچمارک اپل، پیکربندی M1 Max این محصول تا 50٪ عملکرد CPU بیشتری نسبت به مک پرو با پردازنده Xeon شانزده هسته ای ارائه می دهد. همچنین عملکرد گرافیکی آن 3 برابر سریعتر از مک پرو با بهترین کارت گرافیک است.

فضای ذخیره سازی مک استودیو – Mac Studio نیز بسیار بالاست و حداکثر با ظرفیت 8 ترابایت در دسترس است. همچنین امکان انتقال اطلاعات تا 7.4 گیگابایت بر ثانیه وجود دارد. این مک جدید حداکثر تا چهار عدد نمایشگر Pro Display XDR به اضافه یک تلویزیون 4K پشتیبانی می کند. به عبارتی دیگر ، مجموعاً نزدیک به 90 میلیون پیکسل اجرا می کند. قیمت این محصول با پیکربندی M1 Max از 1999 دلار و با پیکربندی M1 Ultra از 3999 دلار شروع می شود. این محصول روز جمعه 11 مارس برای پیش‌سفارش در دسترس خواهد بود. جمعه بعد یعنی 18 مارس برای مشتریان ارسال و در فروشگاه ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*