آیپد ایر 5 – نسل پنجم آیپد ایر معرفی شد


امید دلیری 18 اسفند 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

آیپد ایر 5 – نسل پنجم آیپد ایر معرفی شد. نسل جدید مجهز به تراشه M1، اتصال 5G و مجموعه ای از رنگ های جدید می باشد. اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی فوق عریض با پشتیبانی از ویژگی Center Stage

آیپد ایر 5 – نسل پنجم آیپد ایر از تراشه Apple Silicon M1 بهره می‌برد. تراشه ای که شامل شامل یک CPU هشت هسته‌ای، GPU هشت هسته‌ای و هسته‌های موتور عصبی یا Neural Engine است. مدل جدید همچنین دارای یک درگاه USB-C، به‌علاوه یک دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی فوق عریض – Ultra Wide است که از ویژگی Center Stage پشتیبانی می‌کند. اپل می گوید که این تبلت جدید ، سریعتر از سریعترین تبلت رقیب خود است. Angellina Kyazike ، مدیر برنامه مهندسی آیپد می گوید : آیپد ایر جدید نیز تا دو برابر سریعتر از پرفروش ترین لپ تاپ ویندوز در محدوده قیمتی خود است. این تبلت سه برابر ضخیم‌تر و چهار برابر سنگین‌تر از آیپد ایر نسل اول است.

تراشه M1

به گفته اپل، آوردن پردازنده M1 به آیپد ایر به این معنی است که CPU هشت هسته‌ای آن تا 60 درصد عملکرد سریع‌تری را ارائه می‌کند. GPU هشت هسته ای تا دو برابر عملکرد گرافیکی قوی تری نسبت به مدل قبلی خود ارائه می کند. Greg Joswiak معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل می‌گوید:

چه یک دانشجوی کالج باشد که یادداشت‌های مفصل می‌نویسد، یک تولیدکننده محتوا که روی آخرین پروژه‌اش کار می‌کند یا یک گیمر.کاربران ؛ آیپد ایر را به خاطر عملکرد شگفت‌انگیز و تطبیق پذیری در چنین طراحی قابل حملی را دوست دارند. با تراشه موفق M1، دوربین جلوی فوق عریض با قابلیت Center Stage و 5G ، آیپد ایر 5 اکنون قدرتمندتر، توانمندتر و به سادگی سرگرم‌کننده‌تر از همیشه است.

اتصال 5G و Wi-Fi 6

آیپد ایر 5 دارای اتصال 5G است که به گفته اپل می‌تواند در شرایط ایده‌آل به حداکثر سرعت 3.5 گیگابیت بر ثانیه برسد. نسل جدید همچنین دارای eSIM و پشتیبانی از Wi-Fi 6 است. مدل جدید اکنون دارای یک درگاه USB-C برای اتصال تجهیزات جانبی و انتقال اطلاعات می باشد. اپل می گوید درگاه USB-C انتقال داده را تا 10 گیگابیت بر ثانیه ارائه می دهد. همچنین به این معنی است که این تبلت می تواند از یک مانیتور خارجی 6K پشتیبانی کند. این تبلت جدید از نسل دوم مداد اپل – Apple Pencil و Magic Keyboard نیز پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش

فراتر از مشخصات به روز شده، آیپد ایر 5 همان طراحی کلی نسل قبلی خود را دارد. نسل جدید صفحه‌نمایش 10.9 اینچی LCD Liquid Retina را حفظ کرده است. نسل جدید در طیف وسیعی از گزینه های رنگی جدید موجود است ؛ از جمله خاکستری فضایی، نور ستاره ای – سفید، صورتی، بنفش و آبی. نسل پنجم آیپد ایر از 599 دلار برای مدل پایه شروع می‌شود و با ظرفیت های 64 و 256 گیگابایت عرضه می شود. این محصول روز جمعه 11 مارس برای پیش‌سفارش در دسترس خواهد بود. جمعه بعد یعنی 18 مارس برای مشتریان ارسال و در فروشگاه ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*