مایکروسافت بهترین ناشر سال 2021 از دیدگاه متاکریتیک شناخته شد


Matin 18 اسفند 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

متاکریتیک رسماً مایکروسافت را برنده دوازدهمین رویداد رتبه‌بندی ناشران بازی‌های ویدیویی شناخت. استودیو‌های ایکس باکس در سال 2021 بیش از ده محصول متفاوت را منتشر کرده‌اند و در نهایت میانگین امتیاز 87.4 برای مایکروسافت در متاکریتیک ثبت شده است. این بدین معنی است که مایکروسافت، بهترین ناشر سال 2021 میلادی از نظر میانگین امتیاز منتقدان و سایت‌های بازی بوده است.

طبق آخرین اخبار بازی، مایکروسافت ده بازی بزرگ در سال گذشته میلادی منتشر کرده است. تمام این بازی‌ها به‌عنوان بازی‌های باکیفیت مناسب در نظر گرفته شده‌اند و سه بازی نیز با دریافت امتیاز 90 به‌عنوان بازی‌های عالی شناخته شده‌‌اند. فورتزا هورایزن 5، سایکونات‌ها 2 و شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت سه بازی بزرگی هستند که سال گذشته میلادی توسط منتقدان تحسین شدند. Forza Horizon 5‌ موفق‌ترین پروژه مایکروسافت در طی چند سال اخیر بوده است و مایکروسافت سال موفقی را پشت سر گذاشت.

مایکروسافت بهترین ناشر بازی متاکریتیک

مایکروسافت بهترین ناشر سال 2021

طبق گفته متاکریتیک، این اولین بار در تاریخ این رویداد است که یک ناشر توانسته میانگین امتیاز بیشتر از 85 را در طی یک سال کاری دریافت کند و در طی دوازده سال اخیر، کسب چنین امتیازی توسط هیچ ناشری سابق نداشته است. به‌عبارتی‌دیگر، مایکروسافت اولین ناشری است که هر ده بازی منتشر شده آن در سال گذشته از نظر منتقدان عناوین عالی بوده‌اند. سونی به جایگاه دوم بسنده کرده است. پلی استیشن اگرچه یازده محصول را منتشر کرده است که شامل ده بازی جداگانه و MLB The Show‌ می‌شود؛ اما موفق به ثبت میانگین امتیاز 81.3 شده است که نسبت به مایکروسافت، اندکی کمتر است.

به‌طور کل تمامی بازی‌های سونی در سال 2021 به‌عنوان محصولات «خوب» شناخته شده‌اند؛ اما هیچ‌کدام از بازی‌های پلی استیشن، میانگین امتیاز بیشتر از 90 را در دریافت نکرده‌اند. بازی که باعث افت امتیاز سونی شد؛ Destruction All-Stars است که جزو بدترین بازی های سال 2021 شناخته شد. این بازی موفق به ثبت میانگین امتیاز 62 در متاکریتیک شد و میانگین سونی را به هم ریخت.

جایگاه هر دو شرکت‌های سونی و مایکروسافت نسبت به سال گذشته میلادی بهبود پیدا کرده است. برای نمونه مایکروسافت در جایگاه ششم قرار داشت و سونی هم در جایگاه چهارم؛ این شرکت سگا بود که برنده جایزه سال گذشته شد. سال 2021 باوجود 43 ناشر مختلف، سال شلوغی برای بازی‌های ویدیویی بود و در ادامه می‌توانید بهترین ناشران بازی در سال قبل را از نظر متاکریتیک بشناسید.

  1.  Microsoft / Xbox Game Studios – 87.4
  2. Sony – 81.3
  3. Humble Games – 80.9
  4.  Activision Blizzard – 80.6
  5.  Bethesda Softworks – 80.2
  6.  Capcom – 80.6
  7.  Bandai Namco – 78.5
  8.  Sega – 77.6
  9.  Electronic Arts – 78.3
  10.  505 Games

نکته مهم، حضور شرکت بتسدا است که با انتشار بازی موفق Deathloop توانست جوایز مختلفی از آن خود کند. نظر شما در مورد بهترین ناشران بازی در سال گذشته میلادی چیست؟

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*