اپل macOS Monterey 12.3 را منتشر کرد


امید دلیری 24 اسفند 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل macOS Monterey 12.3 را منتشر کرد. غول فناوری سومین به‌روزرسانی بزرگ برای سیستم عامل macOS Monterey که در اکتبر 2021 راه‌اندازی شد را منتشر کرده است.  این نسخه ی جدید بیش از یک ماه پس از عرضه macOS 12.2 منتشر شده است. نکته ی مهم این به روزرسانی این است که آسیب‌پذیری سافاری را برطرف می‌کند. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

سومین به‌روزرسانی بزرگ سیستم عامل macOS Monterey

macOS Monterey 12.3 را می‌توانید در تمامی مک های واجد شرایط دانلود و نصب کنید. برای دسترسی به این به روزرسانی وارد System Preferences و سپس Software Update شوید. طبق یادداشت‌های اپل، به روزرسانی جدید باگی را برطرف می‌کند که باعث می‌شد باتری مک به سرعت خالی شود. دستگاه‌های بلوتوث متصل به مک‌ها باعث خالی شدن مقدار زیادی از باتری آن ها می شدند.

اپل همچنین macOS Big Sur 11.6.5 را برای کاربرانی که تمایلی به نصب سیستم عامل جدید ندارند منتشر کرده است. macOS Monterey‌ 12.3 چندین ویژگی جدید را معرفی می‌کند که بزرگ‌ترین آنها کنترل جهانی – Universal Control است. ‌کنترل جهانی به گونه‌ای طراحی شده است که به شما امکان می‌دهد از یک ماوس/ترک پد و صفحه‌کلید در چندین مک و آی‌پد استفاده کنید. البته با آیپدهایی که iPadOS 15.4 دارند. ویژگی کنترل جهانی – ‏Universal Control‏ به‌طور خودکار پس از به‌روزرسانی دستگاه‌ها کار می‌کند. این ویژگی به مکان‌نما و صفحه‌کلید مک شما اجازه می‌دهد روی آیپد و بالعکس کار کند.

macOS Monterey 12.3 همچنین کاراکترهای ایموجی‌های جدیدی را اضافه می‌کند. برخی از این ایموجی ها شامل صورت در حتل ذوب، لب گزنده، دست‌های قلبی، حباب‌ و لوبیا می باشد. این به روزرسانی همچنین از اضافه کردن یادداشت به ورودی‌های iCloud Keychain پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از ردیابی داینامیک یا پویای سر برای ویژگی صدای فضایی – Spatial Audio  هنگام استفاده از AirPods در M1 مک های نیز اضافه شده است. 

maOS Monterey 12.3 همچنین پشتیبانی از به روزرسانی سیستم عامل AirPods را هنگامی که هدفون به مک متصل است را اضافه می کند. به علاوه افزونه های هسته مورد استفاده توسط Dropbox و Microsoft OneDrive را منسوخ و Python 2 را حذف می کند. اپل به توسعه دهندگان دستور می دهد از یک زبان برنامه نویسی جایگزین مانند Python استفاده کنند.

macOS Monterey 12.3 همچنین شامل پیشرفت‌ها و بهبودهایی برای مک شما می باشد ، از جمله :

  • Siri اکنون شامل یک صدای اضافی است که تنوع گزینه ها را گسترش می دهد
  • برنامه پادکست فیلتر قسمت را برای فصل‌ها، قسمت‌های پخش‌شده، پخش‌نشده، ذخیره‌شده یا دانلود شده اضافه می‌کند
  • صفحه وب ترجمه Safari پشتیبانی از زبان های ایتالیایی و چینی را اضافه می کند
  • Shortcuts اکنون از افزودن، حذف یا پرس و جو برچسب ها با یادآوری ها پشتیبانی می کند
  • رمزهای عبور ذخیره شده اکنون می توانند یادداشت های شما را در تنظیمات قرار دهند
  • خوانایی ظرفیت باتری بهبود یافته است

macOS Monterey 12.3 همچنین شامل رفع اشکال برای مک شما می باشد ، از جمله : 

  • ویجت های خبری در «نمای امروز» – Today View ممکن است با ضربه زدن، مقاله‌ها را باز نکنند – این مشکل برطرف شده است.
  • هنگام تماشای ویدیو در برنامه Apple TV ممکن است صدا تحریف شود – این مشکل برطرف شده است.
  • ممکن است هنگام سازماندهی آلبوم ها در Photos، برخی از عکس ها و ویدیوها ناخواسته جابجا شوند – این مشکل برطرف شده است.
برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*