برندگان جوایز Annie مشخص شدند


Matin 28 اسفند 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

نتفلیکس با دو انیمیشن «آرکین» (Arcane) و «میچل‌ها علیه ماشین‌ها» پیشتاز چهل و نهمین دوره از جشنواره‌ی فیلم Annie بود. این جشنواره برای تجلیل از بهترین انیمیشن سال و سایر موفقیت‌ها در زمینه‌ی فیلم‌های انیمیشن برگزار می‌شود.

در این دوره، مجموعه‌ی انیمیشنی Arcane موفق به کسب 9 جایزه شد. این سریال توانست در هر یک از رشته‌هایی که برای آن نامزد شده بود، برنده شود. جایزه‌ی بهترین صداپیشگی تلویزیون نیز به الا پورنل رسید که در مجموعه‌ی Arcane صداپیشگی شخصیت Jinx را برعهده دارد.

دیشب با درخشش انیمیشن «میچل‌ها علیه ماشین‌ها» در جشنواره‌ی آنی، شانس موفقیت آن در جشنواره‌ی اسکار افزایش یافت. سال گذشته، اسکار بهترین انیمیشن بلند به «روح» اثر پیت داکتر رسید. انیمیشنی که پیش‌تر نیز در جشنواره‌ی آنی، برنده‌ی جایزه شده بود.

«افسون»، آخرین ساخته‌ی استودیو انیمیشن دیزنی، با سه جایزه مراسم را ترک کرد. انیمیشن‌هایی که در جشنواره‌ی امسالْ بیشترین نامزدی را داشتند، «رایا و آخرین اژدها» از استودیو دیزنی (10 نامزدی) و «لوکا» از استودیو پیکسار (8 نامزدی) بودند.

در نهایت، مجموعه‌ی Arcane بود که بیش از سایر انیمیشن‌ها توجه داوران مراسم را به خود جلب کرد. در مجموع، نتفلیکس 20 جایزه در مراسم مجازی امشب به دست آورد. امسال کارگردان‌هایی هم‌چون گیلرمو دل تورو، دایان وارن، تام مور، مامورو هوسودا و چارلی ساکستون نیز در جشنواره حضور داشتند.

در میان برندگان افتخاری، رنزو و سایوکو کینوشیتا (بنیانگذاران جشنواره‌ی انیمیشن هیروشیما) جایزه‌ی June Foray را به دلیل تأثیر قابل توجه‌شان در هنر انیمیشن دریافت کردند.

جایزه‌ی Ub Iwerks به خاطر پیشرفت فنی به بنیاد پایتون تعلق گرفت. همچنین گلن ویلپو جایزه‌ی دستاورد ویژه را برای تأثیر منحصربه‌فرد و قابل توجه‌اش بر هنر و صنعت انیمیشن دریافت کرد.

دیگر جوایز افتخاری امشب به روبن آکوینو، لیلیان شوارتز و توشیو سوزوکی (تهیه‌کننده‌ی استودیو جیبلی) رسید. گواهی شایستگی برای خدمت به هنر و صنعت نیز به ایوان ورنون اهدا شد.

فهرست مهم‌ترین برندگان را در ادامه ببینید:

بهترین انیمیشن بلند Annie

«میچل‌ها علیه ماشین‌ها»

«افسون»

«لوکا»

«رایا و آخرین اژدها»

«آواز ۲»

بهترین انیمیشن بلند مستقل Annie

«فرار»

«بخت با بانو نیکوکو است»

«پمپوی سینمادوست»

«بِل»

«اجلاس خدایان»

بهترین انیمیشن کوتاه Annie

«جانور»

«تخم‌مرغ‌های عید پاک»

«مالبیک»

«اتوبوس شب»

«خانه استیک»سیبو

 

بهترین انیمیشن سریالی Annie

«آرکین»

«برگری باب»

«عشق، مرگ و ربات‌ها»

«توکا و برتی»

«جنگ ستارگان: چشم‌اندازها»

بهترین کارگردانی در بخش انیمیشن بلند Annie

مایک رایاندا و جف رو برای انیمیشن «میچل‌ها علیه ماشین‌ها»

مامورو هوسودا برای انیمیشن «بل»

جرد بوش، بایرون هاوارد و جاریس کاسترو اسمیت برای انیمیشن «افسون»

یوناس پوهر راسموسن برای انیمیشن «فرار»

انریکه کاساروسا برای انیمیشن «لوکا»

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*