اپیک گیمز رسماً موتور Unreal Engine 5 را با دو بازی آزمایشی منتشر کرد


Matin 17 فروردین 1401 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

شرکت اپیک گیمز پس از آنکه سال گذشته، پیش‌نمایش موتور Unreal Engine 5 را در اختیار استودیوها قرار داد؛ رسماً نسخه کامل ابزار بازی‌سازی خود را منتشر کرد. دانلود آنریل انجین 5 برای توسعه‌دهندگان از طریق اپیک گیمز ممکن شده است و این موتور در نسخه‌های مختلفی ارائه می‌شود. استودیوهایی که ابزارهای نورپردازی همچون Lumen و افزایش وضوح گرافیکی را نیاز داشته باشند؛ نیاز به خرید نسخه کامل خواهند داشت.

بنابر آخرین اخبار بازی، موتور Unreal Engine 5 دارای ابزارهای پیشرفته‌ای برای خلق بازی با بیشترین جزئیات ممکن است. برای نمونه سیستم نورپردازی Lumen به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به نورپردازی اشیاء بپردازند. ادیتور اصلی آنریل انجین 5 نیز با ویژگی‌های مختلفی منتشر شده است. این ویرایشگر علاوه بر آنکه عملکرد بهتری دارد؛ ابزارهای انیمیشن تازه‌ای دریافت کرده است و همچنین قابلیت خلق اشیاء بسیار سریع‌تر شده است.

اپیک گیمز به دنبال آن است که خلق دنیاهای جهان‌باز توسط این موتور بسیار ساده و سریع‌تر شود و به همین دلیل با استودیوهای مختلفی ارتباط گرفته است. مدیرعامل اپیک گیمز در آغاز رویداد زنده به این نکته اشاره کرد که Unreal Engine 5 بدون حمایت استودیوها موفق نخواهد شد و همچنین موفقیت استودیوها نیز به اپیک گیمز بستگی دارد و این رابطه دو طرفه است. Epic فهرست تمامی استودیوهایی که از این موتور گرافیکی استفاده می‌کنند را اعلام کرد و اسامی مانند PLAYDEAD‌ و استودیوهای ایکس باکس و سونی دیده می‌شوند.

دانلود Unreal Engine 5‌ آنریل انجین 5

ابزارهای Unreal Engine 5

محتواهای مختلف در بسته‌های الحاقی ارائه می‌شوند تا بازی‌سازها بتوانند هر کدام از ابزارها را جداگانه دانلود و آزمایش کنند. همچنین تعدادی از ابزارها رایگان خواهند بود. اپیک گیمز در کنار معرفی ابزارهای جدید آنریل انجین 5 از دو دمو آزمایشی نیز رونمایی کرد. اولین دمو به نام Lyra Starter Game منتشر شده که در اصل یک پروژه اولیه است و به‌منظور نمایش قدرت این موتور ساخته شده است. این بازی به توسعه‌دهندگان یاد می‌دهد که چطور تنظیمات اولیه را اعمال کنند و بافت‌های جدید بسازند. روند پروژه مشابه یک بازی تیراندازی اول شخص است و قدرت این موتور برای خلق بازی‌های آنلاین را نشان می‌دهد.

دومین دمو به نام City Sample در واقع نسخه‌ای اولیه از دمو Matrix Awakens است و نشان می‌دهد که چطور این شهر بزرگ ساخته شده است. این پروژه شامل شهری وسیع با ساختمان‌ها، وسایل نقلیه و شخصیت‌های مختلف است و قدرت سیستم‌های مختلف موتور آنریل انجین 5 را نشان می‌دهد. اپیک گیمز علاوه بر فعال کردن امکان دانلود Unreal Engine 5، صدها محتوا پولی و رایگان در فروشگاه آنریل منتشر کرده است. دانلود و بررسی این محتواها به توسعه‌دهندگان، امکان فهم بهتر کارکرد موتور را می‌دهد.

در خبر دیگری، استودیو سی‌دی پراجکت و شرکت اپیک قرارداد پانزده ساله ثبت کرده‌اند که هدف از آن، تولید بازی Witcher 4 با موتور Unreal Engine 5 و بهبود این موتور برای تجارب جهان‌باز است. ساخت بازی Tomb Raider جدید توسط این موتور گرافیکی تائید شده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*