موسسه شاهزاده عربستان استودیو SNK خالق بازی Metal Slug را خرید


Matin 17 فروردین 1401 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

محمد بن سلمان، شاهزاده عربستان 96 درصد از سهام استودیو ژاپنی SNK را تصاحب کرده است. شاهزاده عربستان به واسطه شرکت توسعه بازی دیجیتالی خود، موفق به خرید توسعه بازی‌های پرطرفدار Fatal Fury و Metal Slug شده است. گفتنی است شرک توسعه بازی الکترونیکی موسوم به EGDC بخشی از موسسه محمد بن سلمان برای گذر اقتصاد کشور عربستان از دوره فروش نفت و بها دادن به دیگر کسب و کارها است.

Metal Slug

هدف دولت عربستان از خرید استودیو SNK، تقویت توسعه‌دهندگان بازی عربستانی و کمک به توسعه اقتصادی این کشور اعلام شده است. صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی تابه‌حال در شرکت‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کرده است و با خرید شرکت ورزش‌های الکترونیک ESL ، گامی در جهت توسعه کسب و کار خود برداشته است. این صندوق که تحت نظر محمد بن سلمان فعالیت می‌کند؛ برنامه‌ای جامع برای خرید چند تیم فوتبال اروپایی دارد و همچنین شرکت‌های فناوری مختلفی در سراسر جهان را تصاحب کرده است.

خرید SNK عربستان Metal Slug

خرید استودیو SNK توسط عربستان

گفتنی است قرارداد میان عربستان و استودیو SNK در فوریه امسال نهایی شده است؛ اما خبر آن به دست رسانه‌ها نرسیده است. به نظر می‌رسد که خالق بازی Metal Slug از عدم استقبال عموم هراس داشته است. تائید خرید استودیو توسط موسسه شاهزاده عربستان سعودی به واسطه گزارش مالی استودیو فاش شده است که تمام آمار و ارقام آن به زبان کره‌ای درج شده است. بلومبرگ مدتی پیش گزارش کرد که صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی، پنج درصد از سهام شرکت کپکام و Nexon را خریده است که ارزش این سهام بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده است.

عربستان در دسامبر 2020 نیز سه میلیارد دلار در شرکت‌های آمریکایی از جمله اکتیویژن بلیزارد و EA سرمایه‌گذاری کرده است و با اتمام روند اکتساب اکتیویژن توسط مایکروسافت، سود زیادی به موسسه محمد بن سلمان خواهد رسید. سرمایه‌گذاری صندوق توسعه عربستان سعودی در شرکت‌های خارجی ادامه دارد و این اولین بار است که این موسسه موفق به تصاحب اکثریت سهام یک شرکت شده است.

SNK جزو قدیمی‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی ژاپنی است که از سال 1987 تابه‌حال فعالیت می‌کند و بیش از 170 کارمند دارد. این استودیو بازی‌های مهمی از جمله Metal Slug و The King of Fighters را خلق کرده است. گفتنی است مالکیت این استودیو مدتی پیش در اختیار یک گروه چینی قرار داشت و حال به عربستان سپرده شده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*