متا قصد دارد برای خریدهای انجام شده در متاورس حدود 50 درصد کمیسیون دریافت کند


امید دلیری 24 فروردین 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

متا قصد دارد برای خریدهای انجام شده در متاورس حدود 50 درصد کمیسیون دریافت کند. این شرکت قصد دارد از خرید دارایی های دیجیتالی که در داخل متاورس انجام می شود، تقریباً 50 درصد کمیسیون دریافت کند. این شرکت چند ماه پیش از اپل به دلیل دریافت 30 درصد کمیسیون از خریدهای اپ استور انتقاد کرد! اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

این هفته، متا راه‌های جدیدی را اعلام کرد که به سازندگان اجازه می‌دهد از متاورس درآمد کسب کنند. یکی از راه‌ها این است که به سازندگان اجازه می‌دهد NFT یا توکن‌های غیرقابل تعویض را از طریق پلتفرم Horizon Worlds بفروشند. متا از مشخص کردن میزان کمیسیون برای این خریدها خودداری کرد. اما سخنگوی این شرکت به CNBC گفته است که این مبلغ 47.5 درصد کمیسیون، یعنی حدود 50 درصد کمیسیون خواهد بود. این مقدار شامل 30 درصد کارمزد سخت افزاری و 17.5 درصد هزینه پلتفرم خواهد بود.

یکی از سخنگویان متا در گفت و گو با CNBC تأیید کرده که متا در هر تراکنش تا 47.5 کمیسیون دریافت خواهد کرد. این مقدار شامل 30 درصد هزینه پلتفرم سخت‌افزاری برای فروش از طریق فروشگاه Meta Quest می باشد. جایی که برنامه‌ها و بازی‌ها مخصوص هدست‌های واقعیت مجازی فروخته می شوند. علاوه بر این ، Horizon Worlds نیز 17.5٪ کارمزد دریافت می کند. معاون متا در این مورد گفت و گویی با وبسایت The Verge داشته است. او گفته :

50 درصد کمیسیون ، نرخ کاملاً رقابتی در بازار است. ما معتقدیم که سایر پلتفرم‌ها می‌توانند سهم خود را داشته باشند.

چندی پیش مارک زاکربرگ در فیس‌بوک نوشته بود که متا رویدادهای آنلاین پولی، اشتراک‌ها، نشان‌ها و سایر محصولات را تا سال 2023 برای سازندگان رایگان نگه می‌دارد. پس از آن ، متا کمیسیونی را اعلام خواهد کرد که کمتر از 30 درصد اپل و دیگران است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*