بر اساس گزارشی جدید حداقل 9 مک جدید با تراشه M2 اپل در حال توسعه هستند


امید دلیری 27 فروردین 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

بر اساس گزارشی جدید حداقل 9 مک جدید با تراشه M2 اپل در حال توسعه هستند. گزارش های داخلی توسعه دهندگان نشان می دهد که آزمایش مک های جدید با نسل بعدی پردازنده اپل سیلیکون در حال انجام است. در واقع تراشه جدید اپل یعنی M2 ممکن است نزدیکتر از همیشه باشد. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

گزارشی جدید ادعا می کند که اپل در حال آزمایش 9 مدل مک با تراشه M2 می باشد. ظاهراً وبسایت Bloomberg گزارش‌های داخلی توسعه دهندگان را دیده است. مک هایی که در حال توسعه هستند :

مک بوک ایر با تراشه M2

ظاهراً این مدل دارای پردازنده مرکزی هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی 10 هسته ای است. مدل‌ فعلی یعنی مک بوک ایر مجهز به تراشه M1 دارای پردازنده‌های گرافیکی هفت یا هشت هسته‌ای می باشد.

مک مینی با تراشه های سری M2

گزارش جدید ادعا می کند که دو مک مینی جدید در حال توسعه می باشند.  یک مک مینی با تراشه M2 و یک مک مینی با تراشه M2 Pro. ماه گذشته شایعات حاکی از آن بود که مک مینی بعدی ممکن است در پیکربندی های M2 و M2 Pro عرضه شود.

مک بوک پرو با تراشه های M2 Pro و M2 Max

قابل توجه تر از بقیه موارد ، گزارش جدید به پیکربندی برای ارتقای نسل بعدی مک بوک پرو اشاره می کند. بر اساس این گزارش ، یک مک بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه M2 Pro و مدل دیگر با  تراشه M2 Max در حال توسعه می باشند. علاوه به این دو مدل 14 اینچی ، دو مدل 16 اینچی با تراشه های M2 Pro و M2 Max نیز در حال توسعه می باشند.

مک پرو با جانشین پردازنده M1

گزارش جدید به مک پروی جدید با پردازنده ای اشاره کرده است که جانشین تراشه M1 Ultra خواهد شد. جزئیات دیگری در دسترس نیست.

مک هایی که از تراشه‌های قدرتمندتر در خط M1 استفاده می‌کنند

ظاهراً مک هایی با SoC‌های قدرتمندتر در خط M1 آزمایش شده‌اند که در حال حاضر در دسترس مشتریان نیستند. یک مک مینی با تراشه M1 Pro و همچنین یک مک مینی با تراشه M1 Max در فهرست قرار گرفته اند.

همانطور که در گزارش اشاره شده، این لاگ ها قبلا نام پردازنده های M1 Pro و M1 Max را پیش بینی کرده بودند. در جولای سال 2021، شایعه شده بود که نسل بعدی تراشه M2 با مک بوک ایر بازطراحی شده در سال 2022 با طراحی رنگارنگ مشابه آیمک وارد بازار خواهد شد. در مارس 2022، شایعات به روز شده حاکی از آن است که مک بوک ایر بازطراحی شده در اواخر سال 2022 وارد بازار خواهد شد. مک بوک پروهای جدید نیز در سال 2023 عرضه خواهند شد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*