ایلان ماسک می گوید نرخ کمیسیون 30 درصدی اپ استور اپل قطعاً درست نیست


امید دلیری 15 اردیبهشت 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

ایلان ماسک می گوید نرخ کمیسیون 30 درصدی اپ استور اپل قطعاً درست نیست. این میلیاردر پرحاشیه بار دیگر اپل را به چالش کشیده و به آن طعنه زده است. او می‌گوید کمیسیون اپ استور اپل برای خرید اپلیکیشن‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای مانند مالیات 30 درصدی در اینترنت است. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

ایلان ماسک این اظهار نظر را در پاسخ به یک داستان نامربوط درباره شکایت اتحادیه اروپا از Apple Pay بیان کرد. او گفته است که نرخ کمیسیون 30 درصدی اپ استور اپل قطعاً درست نیست. وی افزود که این نرخ به معنای واقعی کلمه ، 10 برابر بیشتر از آنچه که باید باشد ، می باشد. این نشان می دهد که ماسک معتقد است اپل باید 3 درصد از نرخ فعلی خریدهای اپ استور را کاهش دهد. برای خرید 10 دلاری، مقدار کمیسیون 30 سنت خواهد بود که مقدار کمی از هزینه تراکنش کارت اعتباری بیشتر است. این برخلاف حکم مکرر دادگاه‌های ایالات متحده است که اپل مجاز است کمیسیونی بیش از این هزینه‌ها دریافت کند.

این اولین بار نیست که ایلان ماسک به اپل طعنه می زند. در جولای 2021، او هزینه های اپ استور اپل را به مالیات واقعی جهانی تشبیه کرد. البته نرخ کمیسیون 30 درصدی اپ استور اپل در سال های اخیر چندین بار مورد انتقاد قرار گرفته است. این انتقادها از سوی قانونگذاران ایالات متحده و شرکت های خصوصی مانند Epic Games وارد شده است. آن ها همچنین شکایت و کمپینی علیه اپل به خاطر این هزینه ارائه کرده اند.

با این حال ، برخی از شرکت‌ها مانند فیس‌بوک برای خریدهای خاص نرخی تا 50 درصد دریافت می‌کنند. از طرف دیگر گوگل نرخ کمیسیون فروشگاه خود را در اکتبر 2021 به 15 درصد کاهش داد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*