استودیو سازنده بازی Trek to Yomi از تاثیرات آکیرا کوروساوا می‌گوید


Matin 18 اردیبهشت 1401 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، لئونارد منچیاری که به عنوان مدیر نوآوری در تیم تولید بازی Trek to Yomi (ترک تو یومی) حضور داشته، اعلام کرده که این اثر سامورایی محور در واقع «ادای احترام به آکیرا کوروساوا» است.

جلوه‌های بصری و ویژگی‌های ظاهری از مهم‌ترین دلایلی هستند که بازیکنان بسیاری به بازی Trek to Yomi، محصول مشترک استودیو Flying Wild Hog و شرکت Devolver Digital، توجه نشان داده‌اند. این اثر 2.5 بعدی به صورت سیاه‌وسفید نمایش داده می‌شود و روی ارائه تجربه‌ای سینمایی تمرکز دارد. اگر از دنبال‌کنندگان سینما باشید، بدون شک با مشاهده بازی ترک تو یومی متوجه شباهت‌های آن با آثار کارگردان افسانه‌ای کشور ژاپن یعنی آکیرا کوروساوا خواهید شد.

در قالب پستی که در بلاگ رسمی پلی استیشن منتشر شده، مدیر نوآوری بازی Trek to Yomi یعنی لئونارد منچیاری به صحبت در مورد تاثیرات آکیرا کوروساوا در طراحی و ساخت این اثر پرداخته است. وی در این پست توضیح داده که بازی ترک تو یومی «ادای احترام به آکیرا کوروساوا بوده» و جنبه‌های مختلفی از بازی مذکور از آثار این کارگردان افسانه‌ای الهام گرفته‌اند.

با استناد به گفته‌های لئونارد منچیاری، مواردی کلیدی که بازی Trek to Yomi روی آن‌ها تاکید دارد، «اتمسفر و جهت‌گیری جلوه‌های بصری» است. وی در ادامه گفته است تیم سازنده در عین اینکه تلاش کرده «تا حد امکان ارجاعات سینمایی را به بازی ترک تو یومی اضافه کند»، در جهت ارائه تصویر درست و دقیقی از دوره ادو و فرهنگ سامورایی حرکت کرده است.

لئونارد منچیاری در پست منتشر شده در بلاگ پلی استیشن نوشته است: «جزئیات برخی از جنبه‌های بازی Trek to Yomi از اهمیت بالایی برخوردار بودند. برای مثال می‌توان به باران، آتش و ظاهر تمامی بخش‌ها در هنگام نمایش به صورت سیاه‌وسفید، اشاره کرد. برخی از فیلم‌هایی که برای انجام این امر از آن‌ها الهام گرفتم حتی ژاپنی هم نبودند. باستر کیتون و فیلم‌هایی از دهه 1920 تا 1930 منابع الهام بزرگی برای ما بودند. این امر از آن جهت بود که آن‌ها یاد‌آور بازی‌های ساید اسکرولینگ 2.5 بعدی هستند. مشاهده این فیلم‌ها باعث شدند که حقیقتا برای ساخت بازی Trek to Yomi تلاش کنم. فیلم Orochi دارای سکانس‌هایی بود که مرا به این فکر انداختند اگر آن‌ها را به صورت تعاملی بسازم، تجربه‌ای دیوانه‌وار خواهد بود».

trek to yomi ترک تو یومی

بازی Trek To Yomi می‌تواند مثل یک کلاس تاریخ عمل کند

لئونارد منچیاری در ادامه پست خود نوشته است: «در حالی که سکانس‌های نمادین زیادی در فیلم‌های کلاسیک سامورایی وجود دارد که الهام‌بخش ما در زمینه ساخت بخش‌های مختلف بودند، اما من به ویژه به نحوه ساخت شهر اصلی افتخار می‌کنم. The Dojo در بالای پله‌ها که بر کل محیط اصلی نظارت دارد، دهکده داخل دیوار‌ها و حومه‌ها با مزارع اطراف قلعه، همه چیز‌هایی بودند که می‌خواستم با استفاده از آن‌ها نه تنها جغرافیا منطقه را به نمایش بگذارم، بلکه شرایط و ویژگی‌های شهر‌های آن دوران را نشان دهم. با استفاده از این مبنا، ما مدت زیادی را صرف ساخت صحنه‌هایی کردیم که نه تنها جالب‌توجه ظاهر شوند، بلکه روی نحوه حرکت بازیکن در دنیا تاثیرگذار باشند. به این واسطه به بازیکنان نشان دادیم که قبل و بعد از حمله شیاطین، شهر به چه شکل بوده است. هر نقطه ورود و خروج با دقت در نظر گرفته شده تا بازیکن به وضوح متوجه تغییرات محیط شوند».

یکی دیگر از آثار سال‌های اخیر صنعت ویدیو گیم که از فیلم‌های آکیرا کوروساوا الهام گرفته، بازی Ghost of Tsushima است. این محصول استودیو Sucker Punch، دارای حالت کوروساوا است که با فعال کردن آن جلوه‌های بصری بازی گوست اف سوشیما به فیلم‌های این کارگردان مشهور نزدیک می‌شود.

بازی Trek to Yomi از روز گذشته روی پلتفرم‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و کامپیوتر در دسترس قرار گرفته است. در صورتی که اشتراک سرویس ایکس باکس گیم پس را در اختیار داشته باشید، می‌توانید بدون پرداخت هزینه اضافه بازی ترک تو یومی را تجربه کنید.

نظر شما در مورد الهام بازی ترک تو یومی از فیلم‌های آکیرا کوروساوا چیست؟ آیا آثار این کارگردان افسانه‌ای را مشاهده کرده‌اید؟ به نظر شما کدام‌یک در نمایش جلوه‌های بصری فیلم‌های آکیرا کوروساوا بهتر عمل کرده است؛ بازی Ghost of Tsushima یا بازی Trek to Yomi؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*