در ساخت بازی Avowed از Unreal Engine 5 استفاده می‌شود


Matin 20 اردیبهشت 1401 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

طبق تازه‌ترین اخبار بازی، در صفحه LinkedIn یکی از کارکنان استودیو Obsidian اشاره شده است که ساخت بازی Avowed با بهره‌گیری از موتور آنریل انجین 5 انجام خواهد شد.

با این وجود که مدت زیادی از معرفی بازی Avowed می‌گذرد، اما اطلاعات زیادی از این اثر استودیو Obsidian منتشر نشده است. تا‌کنون تنها یک تریلر CGI از این اثر منتشر شده که عملا هیچ‌یک از بخش‌های بازی مذکور را به نمایش نمی‌گذارد. با توجه به اینکه ماه آینده رویداد مشترک ایکس باکس و بتسدا برگزار می‌شود، انتظار می‌رود که بالاخره رونمایی کاملی از بازی Avowed را مشاهده کرده و با جنبه‌ها و ویژگی‌های مختلف این بازی آشنا شویم. حال اخباری منتشر شده که در قالب آن‌ها به موتور بازی‌سازی مورد استفاده برای ساخت بازی Avowed اشاره شده است.

بر این اساس، پل میلر که به عنوان برنامه‌نویس ابزار در استودیو آبسیدین فعالیت می‌کند، صفحه پروفایل خود در لینکدین را آپدیت کرده تا جزئیات بیشتری در مورد فعالیت‌هایش در استدیو مذکور ارائه کند. در پروفایل به‌روز‌شده پل میلر آمده است که وظیفه او «بهبود استفاده از Unreal Editor 4 و Unreal Engine 5 با استفاده از پلاگین‌ها» است. اگر چه به موتور آنریل انجین 4 نیز اشاره شده، اما واضح است که استودیو Obsidian به استفاده از آنریل انجین 5 روی آورده و احتمالا در ساخت بازی Avowed از آن استفاده شده است.

پروفایل پل میلر تنها اشاره به بهره‌گیری از موتور Unreal Engine 5 در ساخت بازی Avowed نیست. پیش از این رسانه Pure Xbox گزارش کرده بود که ارون دوبوا، طراح ارشد VFX در استودیو آبسیدین، جزئیات بیشتری را از بازی مذکور ارائه کرده است. وی در پروفایل خود در وب سایت LinkedIn نوشته است: «به عنوان طراح ارشد VFX روی بازی Avowed کار می‌کنم. مشغول استفاده از Niagara در موتور آنریل انجین 5 هستم».

ساخت بازی Avowed آنریل انجین 5

بازی Avowed در سال 2020 معرفی شده است

اگر چه پروفایل پل میلر نشان می‌دهد که استودیو Obsidian در حال تغییر موتور مورد استفاده به آنریل انجین 5 بوده، اما پروفایل آرون دوبوا به طور خاص اشاره می‌کند که او در حال استفاده از موتور مذکور برای ساخت بازی Avowed است. این امر بدون شک به پیشرفت‌های مختلف و متعدد و در نتیجه بهبود کیفیت بازی مذکور منجر خواهد شد.

این اولین بار نیست که اطلاعاتی از موتور استفاده شده برای ساخت بازی Avowed در قالب پرو‌فایل‌های لینکدین منتشر می‌شود. در سال گذشته کارکنان استودیو آبسیدین در LinkedIn پست‌های مختلفی را منتشر کردند که در آن‌ها به موتور آنریل انجین اشاره شده بود. در آن زمان مشخص نبود که اعضای استودیو Obsidian از چه موتوری استفاده می‌کنند. اما با توجه به پست آرون دوبوا، احتمالا آن‌ها از موتور Unreal Engine 5 بهره برده‌اند.

با این وجود که در هیچ یک از پروفایل‌های کارکنان استودیو Obsidian به دیگر اثر آن یعنی بازی The Outer Worlds 2 اشاره نشده، اما منطقی است که این بازی نیز با استفاده از آنریل انجین 5 ساخته شود. این امر از آن جهت بوده که روند ساخت بازی اوتر ورلدز 2 پس از بازی Avowed آغاز شده است.

نظر شما در مورد استفاده از Unreal Engine 5 در ساخت بازی Avowed چیست؟ آیا با این امر موافق هستید؟ به نظر شما آنریل انجین 5 تا چه اندازه به بهبود بازی مذکور کمک خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*