نصف شدن ارزش بیت‌کوین طی 6 ماه


امید دلیری 20 اردیبهشت 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

نصف شدن ارزش بیت‌کوین طی 6 ماه. از زمان مرسوم تر شدن ارزهای دیجیتال ، لقب های گوناگونی به بیت کوین نسبت داده شده است. از جمله : طلای دیجیتال، جانشین دلار به عنوان ارز ذخیره، آینده پول و … . با این حال واقعیتی که در مورد این رمزارز وجود دارد ، این است که فرّار است. به همین دلیل می توان گفت این بازار ، بازاری خطرناک و ریسک پذیر می باشد. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

بازاری با ریسک و نوسان بالا

ارزش دلاری بیت‌کوین از اول ژانویه بیش از یک سوم کاهش یافته است. این کاهش چشمگیر فقط یک دلیل ندارد. بانک مرکزی ایالات متحده برای مدتی نرخ بهره را کاملاً نزدیک به صفر تعیین کرده بود تا اقتصاد را تحریک کند. با این حال نگه داشتن پول در حساب پس انداز در بانک منطقی نیست. در واقع پس انداز شما سود کافی برای همگام شدن با تورم را به دست نمی آورد. از طرف دیگر ، بازارهای کم خطر مثل اوراق قرضه و اوراق خزانه جذاب به نظر نمی رسند.

به همین دلیل مردم شروع به انجام کارهای عجیب و غریب و با ریسک بالا می کنند ، از جمله SPAC، سهام میم و NFT. چرا که پول زیادی در حال ریزش است و دارایی های پرریسک نرخ بازدهی بالاتری دارند. علاوه بر این، برخی افراد فکر می کنند که ریسک سرگرم کننده است. هفته گذشته، بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را نیم درصد افزایش داد که بالاترین میزان از سال 2000 بود. اتفاقات عجیب و تأثیرگذار دیگری نیز رخ داده است. به عنوان مثال حمله روسیه به اوکراین که عموماً بازارها را نیز هوشیار کرده است.

اگرچه بیت‌کوین قرار است مستقل از بانک مرکزی ایالات متحده باشد ، اما سرمایه گذاران معمولاً مستقل نیستند. اگر سبد سهام خود را از خطر بیاندازند، بیت کوین را می فروشند. وبسایت Bloomberg خاطرنشان کرده است که حدود 475 میلیون دلار از موقعیت های طولانی بیت کوین در یک دوره 24 ساعته نقد شده است. قیمت اتریوم نیز در سال جاری یک سوم کاهش یافته است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*