کارگردان هیتمن ۳ روی کرایسیس ۴ کار می‌کند


Matin 20 اردیبهشت 1401 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

ماتیاس انگستروم (Mattias Engström) که پیش از این کارگردانی بازی هیتمن 3 در استودیو IO Interactive را بر عهده داشت، با اعلام کرایتک به تیم توسعه‌دهنده چهارمین نسخه کرایسیس پیوسته و هم‌اکنون این پروژه را رهبری می‌کند. انگستروم تقریبا به مدت 8 سال در IOI مشغول به کار بود. او پیش از این هم 10 سال از در یوبیسافت کار می‌کرد و در توسعه عناوینی همانند فار کرای 3 و Assassin’s Creed Revelations مشارکت کرده بود.

انگستروم در هفته پیش کار خود به عنوان کارگردان کرایسیس 4 در کرایتک را آغاز کرد.

در اوایل سال میلادی 2022 بود که کرایتک اعلام کرد نسخه چهارم کرایسیس در دست ساخت است و هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد.

این خبر در یک بلاگ رسمی و از طریق مدیرعامل کرایتک یعنی اونی یرلی (Avni Yerli) منتشر شده بود: « [کرایسیس 4] چیزی است که سال‌های دراز از ما می‌خواستید، پس بالاخره می‌توانیم تایید کنیم – بله، نسخه بعدی کرایسیس در دست ساخت است.»

یرلی توضیح داد که این بازی هنوز در مراحل اولیه ساخت است و به این زودی‌ها کامل نخواهد شد، اما او همچنان اشاره کرد که دلیل انتشار زودهنگام این خبر این بوده که بیش از این نتوانستند هایپ خود را کنترل کنند و مهم‌تر از ان، می خواسته‌اند که به حرف هواداران گوش کنند. او در ادامه اضافه کرده بود که کرایتک سابقه خوبی در همکاری با جامعه مخاطبین خود دارد و از این موضوع نیز مفتخر استو

او در خلال سخنان خود گفت: «کرایسیس برای تعداد زیادی از افراد اهمیت بالایی دارد – گیمرها در سراسر دنیا آن را دوست دارند، و بعضی از کسانی که هم‌اکنون در صنعت بازی مشغول به کار هستند، به دلیل نسخه اول این بازی در حال انجام کارشان هستند. پس می‌خواهیم کاری کنیم که نسخه بعدی تمام انتظارات شما را بر آورده کند.

با پیشرفت بیشتر مراحل توسعه، اطلاعات بیشتری از این عنوان به اشتراک خواهیم گذاشت. اما در عین حال بدانید که تیم حرفه‌ای و با استعداد ما سخت مشغول کار هستند تا یک تجربه تیراندازی نسل بعدی واقعی به ارمغان آورند.

در اکتبر سال 2021 بود که کرایتک نسخه بازسازی شده سه‌گانه کرایسیس را منتشر کرد، که شامل نسخه بازسازی شده کرایسیس 2 و کرایسیس 3 در کنار اولین نسخه بود.

نسخه بازسازی شده اولین کرایسیس از وضوح تصویر 8K و بازتاب ری‌تریسیگ‌دار پشتیبانی می‌کرد.

نسخه نسل نهمی این عنوان نیز حالت عملکرد را به بازی اضافه کرد و پشتیبانی از مدل‌های ری‌تریسینگ‌دار را هم به کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس و پلی استیشن 5 اضافه کرد.

واکنش‌ها به نسخه‌های بازسازی شده کرایسیس چندان خوب نبودند، و احتمالا سازندگان نیز از این مورد درس گرفته‌اند و در نسخه بعدی اشکالات موجود را رفع خواهند کرد. در هر حال با وجود بازی‌های بزرگ و مشابه کرایسیس در بازار، کرایتک کار سختی برای باز پس گرفتن اعتبار و جایگاه سابق کرایسیس دارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*