مایکروسافت یک دستگاه استریم ابری عرضه خواهد کرد


Matin 20 اردیبهشت 1401 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، شرکت مایکروسافت قصد دارد در سال آینده یک دستگاه استریم ابری را عرضه کند که از سرویس‌های کلود ایکس باکس بهره خواهد برد.

رسانه VentureBeat گزارش کرده است که دستگاه جدید شرکت Microsoft مشابه محصولات شرکت‌های آمازون و Roku خواهد بود. علاوه بر این ردموندی‌ها در حال ساخت یک اپ برای تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ هستند که انتظار می‌رود در سال آینده در دسترس قرار بگیرد.

در صورتی که گزارش‌های منتشر شده به حقیقت تبدیل شوند، دارندگان دستگاه استریم ابری مایکروسافت نه تنها قادر خواهند بود بدون صرف هزینه اضافه برای خرید کنسول یا لوازم جانبی گران قیمت، بازی‌های مختلف را روی کامیپوتر یا گوشی‌های موبایل تجربه کنند، بلکه می‌توانند آثار مورد‌علاقه خود را روی تلویزیون انجام دهند.

در حال حاضر ظاهر و ویژگی‌های این دستگاه مشخص نیست. با این وجود احتمال معرفی آن در رویداد مشترک ایکس باکس و بتسدا وجود دارد. این رویداد در تاریخ 12 ژوئن (22 خرداد) برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند رویداد مذکور را در ساعت 21:30 به وقت تهران از طریق سرویس‌های پخش‌ زنده تماشا کنند.

دستگاه استریم ابری مایکروسافت

با سرویس ابری مایکروسافت می‌توانید بازی‌ها را بدون دانلود تجربه کنید

اخیرا شرکت مایکروسافت این امکان را فراهم کرده که دارندگان دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS بتوانند بازی Fortnite را به صورت رایگان از طریق سرویس ایکس باکس کلود گیمینگ تجربه کنند. این امر از آن جهت اهمیت دارد که به دلیل سیاست‌های مربوط به سهم گوگل و اپل از خرید‌های درون برنامه‌ای، اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها و شرکت اپیک گیمز به وجود آمده است.

نتیجه این امر حذف بازی فورتنایت از اپ استور و گوگل پلی است. اکنون به لطف اضافه شدن بازی Fortnite به سرویس ابری ایکس باکس و فراهم شدن زمینه تجربه رایگان آن، کاربران دستگاه‌هایی همچون آیفون، آیپد و گوشی‌های موبایل اندرویدی می‌توانند از بازی فورتنایت لذت ببرند.

نظر شما در مورد عرضه دستگاه استریم ابری مایکروسافت چیست؟ آیا این دستگاه مورد استقبال کاربران قرار گرفته و به لحاظ تجاری موفق خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*