گوگل با وجود مسخره کردن اپل ، جک 3.5 میلی متری هدفون را در Pixel 6A حذف کرد


امید دلیری 22 اردیبهشت 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

گوگل با وجود مسخره کردن اپل ، جک 3.5 میلی متری هدفون را در پیکسل 6A حذف کرد. گوگل روز چهارشنبه از جدیدترین گوشی هوشمند میان رده 5G خود یعنی پیکسل 6A رونمایی کرد. نکته جالب این است که برای اولین بار، این مدل از سری A فاقد جک هدفون می باشد. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

مسخره کردن یا تقلید ؟

عدم وجود جک 3.5 میلی متری هدفون در Pixel 6A از یک روند فناوری پیروی می کند که اپل آن را با آیفون 7 در سال 2016 شروع کرد. اگر از این جهت نگاه کنیم ، این اتفاق زیاد تعجب آور نیست. نکته جالب این است که گوگل تا ماه اوت گذشته، این کار اپل را مسخره می کرد. Jony Ive مدیر سابق طراحی اپل برای برجسته کردن ویژگی‌های جدید آیفون ، ویدیوهای تبلیغاتی می ساخت. به دنبال این روند ، گوگل در ویدیو تبلیغاتی Pixel 5A وجود جک هدفون را حسابی برجسته کرد.

البته این اولین بار نبود که گوگل به طور غیرمستقیم اپل را به خاطر حذف جک هدفون مورد تمسخر قرار می داد. این شرکت هنگام رونمایی از گوشی پیکسل خود در سال 2016، عدم وجود جک هدفون در آیفون 7 را مسخره کرد. اما تنها یک سال بعد، پیکسل 2 بدون جک 3.5 میلی متری عرضه شد. سامسونگ نیز در سال 2018 اقدام مشابهی را انجام داد. این شرکت در یکی از تبلیغات Ingenius خود برای گلکسی اس 9 ، عدم وجود جک هدفون در آیفون X را مسخره کرد. اما پنج ماه بعد، گلکسی A8s را معرفی کرد که قاقد جک هدفون بود.

گوگل دارای یک طراحی مشابه با پیکسل 6 سال گذشته البته با تغییرات جزئی می باشد. این گوشی مجهز به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی است. این گوشی از چیپست سفارشی Tensor بهره می برد. همچنین دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED 1080p با فرکانس 60 هرتز و دارای حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است. قیمت این گوشی 499 دلار می باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*