اپل iPadOS 16 را معرفی کرد


امید دلیری 17 خرداد 1401 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل iPadOS 16 را معرفی کرد. غول فناوری طی رویداد WWDC 2022 از نسل شانزدهم سیستم عامل iPadOS رونمایی کرد. این به‌روزرسانی بزرگ شامل چندین ویژگی جدید مشترک با iOS 16 می باشد. علاوه بر ویژگی های مشترک ، دارای ویژگی جدید همکاری (Collaboration) و چندوظیفه‌ای (multitasking) و یک اپلیکیشن Weather اختصاصی می باشد. در این مقاله ویژگی های جدیدترین نسخه iPadOS را بررسی می کنیم. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

ویژگی جدید همکاری (Collaboration) و چندوظیفه‌ای (multitasking) و بهبود Messages

Collaboration مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید موجود در iOS 16 و iPadOS 16 می باشد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا با هم در پروژه‌های برنامه‌های اپل به طور زنده کار کنند.

ویژگی‌های جدید Messages به کاربران اجازه می‌دهد تا شروع به همکاری و مدیریت محتوای اشتراک‌گذاری شده در فایل‌ها، Keynote، Numbers، Pages، Notes، Reminders و Safari و همچنین برنامه‌های شخص ثالث کنند. به عنوان مثال، هنگامی که کاربران از طریق پیام‌ (Messages) دعوت به همکاری می‌فرستند، همه افراد به طور خودکار به سند، صفحه گسترده یا پروژه اضافه می‌شوند. وقتی شخصی تغییری در یک فایل مشترک ایجاد می‌کند، همه می‌توانند به‌روزرسانی‌ها را درست در بالای پیام‌ها ببینند.

اپل همچنین در آینده یک اپلیکیشن جدید به نام Freeform را به iPadOS 16 اضافه خواهد کرد. این اپلیکیشن مانند یک تخته سفید دیجیتال است که به گفته اپل برای جلسات بسیار عالی است.

Apple Mail و کتابخانه عکس های اشتراک‌گذاری شده جدید iCloud

Apple Mail شامل چندین پیشرفت در iPadOS 16 می باشد ، از جمله توانایی لغو تحویل پیام و زمان‌بندی ایمیل‌ها. ویژگی جدید Remind Later نیز پیام‌ها را در زمان مشخصی دوباره ظاهر می‌کند و کاربران می‌توانند در صورت فراموش کردن بخش مهمی از پیام، مانند پیوست یا گیرنده، مطلع شوند.

علاوه بر این، اپل می‌گوید جستجوی کاملاً جدید ، نتایج کامل‌تر و دقیق‌تری را با تصحیح اشتباهات تایپی و استفاده از مترادف‌های عبارات جستجو ارائه می‌دهد. درواقع به کاربران امکان می‌دهد نمای غنی‌تری از مخاطبین، محتوای به اشتراک گذاشته شده و موارد دیگر را مشاهده کنند.

اپل همچنین یک کتابخانه عکس اشتراک‌گذاری شده جدید iCloud را اضافه کرده است که به شش عضو خانواده اجازه می‌دهد با هم همکاری کنند و عکس‌ها را در حافظه‌ها، عکس‌های ویژه و ویجت عکس‌ها به اشتراک بگذارند. کاربران می‌توانند تمام عکس‌های گذشته خود را به اشتراک بگذارند. هنگامی که هر فردی در کتابخانه اشتراکی عکس‌ها را اضافه، ویرایش یا حذف می‌کند، کتابخانه برای همه به‌روزرسانی می‌شود.

سافاری (Safari) و Stage Manager

در iOS 16 ، گزینه‌های سفارشی‌سازی و همکاری جدیدی به سافاری اضافه شده است. گروه‌های برگه مشترک (Shared Tab Groups) به کاربران اجازه می‌دهند در مجموعه‌ای از برگه‌ها با دوستانشان همکاری کنند و در حین کار با هم فوراً به‌روزرسانی‌ها را ببینند، برگه‌ها و نشانک‌ها را به اشتراک بگذارند و یک مکالمه را مستقیماً از Safari شروع کنند. Tab Groups همچنین صفحات شروع اختصاصی دریافت می‌کنند که می‌توانند با یک تصویر پس‌زمینه، نشانک‌ها و بخش‌های منحصربه‌فردی که همه می‌توانند ببینند و ویرایش کنند، سفارشی‌سازی کنند.

علاوه بر این ، passkeys به سافاری آیپد اضافه شده است. اپل می‌گوید روش ورود آسان‌تر و ایمن‌تری است که برای جایگزینی رمزهای عبور در وب و برنامه‌ها طراحی شده است. کلیدهای عبور روی آیپد نگهداری می شوند تا از افشای آنها توسط هکرها یا فریب کاربران برای به اشتراک گذاری آنها جلوگیری شود. 

Stage Manager یک تجربه چندوظیفه ای جدید است که به طور خودکار برنامه ها و پنجره ها را سازماندهی می کند تا جابجایی بین کارها سریعتر و آسان تر شود. برای اولین بار در آیپد، کاربران می‌توانند پنجره‌های همپوشانی با اندازه‌های مختلف را در یک نمای واحد ایجاد کنند، پنجره‌ها را از کنار بکشند و رها کنند، یا برای ایجاد گروه‌هایی از برنامه‌ها، برنامه‌ها را از داک باز کنند. پنجره برنامه ای که کاربران روی آن کار می کنند به طور برجسته در مرکز نمایش داده می شود. سایر برنامه ها و پنجره های باز در سمت چپ به ترتیب جدیدتر بودن مرتب شده اند.

Stage Manager برای آیپد پرو و آیپد Air مجهز به تراشه M1 در دسترس قرار خواهد گرفت. این ویژگی با پشتیبانی کامل از نمایشگر خارجی با وضوح حداکثر 6K ارائه می شود. بنابراین کاربران می توانند با حداکثر چهار برنامه در آیپد و چهار برنامه در صفحه نمایش خارجی کار کنند.

سایر ویژگی‌های iPadOS 16

  • امکان استفاده از ویژگی متن زنده (Live Text) در ویدیو
  • Display Zoom به کاربران اجازه می‌دهد تراکم پیکسلی نمایشگر را افزایش دهند
  • Virtual Memory Swap به فضای ذخیره‌سازی آیپد اجازه می‌دهد تا حافظه موجود را برای همه برنامه‌ها افزایش دهد
  • انتشار WeatherKit برای توسعه دهندگان
  • اپلیکیشن Weather اختصاصی

اولین نسخه بتای iPadOS 16 از امروز در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته است. نسخه بتای عمومی در ماه جولای در دسترس خواهد بود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*