اپل تراشه ی M2 را معرفی کرد


امید دلیری 18 خرداد 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل تراشه ی M2 را معرفی کرد. غول فناوری طی رویداد WWDC 2022 از نسل دوم تراشه سیلیکونی خود برای مک رونمایی کرد. نسل دوم کارایی و عملکرد بهبود یافته و همچنین پشتیبانی از حداکثر 24 گیگابایت حافظه را ارائه می دهد. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

تراشه ی M2 با استفاده از فناوری نسل دوم 5 نانومتری با 20 میلیارد ترانزیستور ساخته شده است. در واقع تعداد ترانزیستورهای نسل دوم ، 25 درصد بیشتر از نسل اول یعنی M1 می باشد. CPU نسل دوم تراشه سیلیکون اپل ، 18 درصد سریعتر و GPU آن 35 درصد قدرتمندتر از نسل اول می باشد. علاوه بر این ، موتور عصبی یا همان Neural Engine نسل دوم 40 درصد سریعتر از نسل اول یعنی M1 می باشد.

تراشه ی M2 تا 24 گیگابایت حافظه یکپارچه LPDDR5 را پشتیبانی می کند و دارای چهار هسته عملکرد و چهار هسته کارآمد است. این تراشه از 100 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه یکپارچه پشتیبانی می کند که 50 درصد بیشتر از M1 است. اپل می‌گوید که تراشه جدید نسبت به رقبای خود از نظر سطوح مصرف انرژی پایین‌تر و در عین سریع‌تر است. نسل دوم 18 درصد عملکرد بهتری را در همان وات ارائه می دهد و دارای پردازنده گرافیکی 10 هسته ای می باشد. در واقع نسل دوم 87 درصد از حداکثر عملکرد تراشه 12 هسته‌ای یک کامپیوتر را با تنها یک چهارم مصرف انرژی ارائه می‌کند.

سایر ویژگی های تراشه ی M2

  • موتور رسانه بهبودیافته با رمزگشای ویدئویی با پهنای باند بالاتر
  • پشتیبانی از ویدئوهای 8K H.264 و HEVC
  • موتور ویدئویی ProRes برای پخش جریان‌های متعدد از ویدئوهای 4K و 8K
  • جدیدترین Enclave امن اپل برای افزایش امنیت
  • پردازنده سیگنال تصویر (ISP) جدید که کاهش نویز بهتری را ارائه می دهد

نسل دوم تراشه سیلیکون اپل در مک بوک ایر جدید و مک بوک پرو 13 اینچی استفاده شده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*