اپل مک بوک پرو 13 اینچ M2 را معرفی کرد


امید دلیری 18 خرداد 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل مک بوک پرو 13 اینچ M2 را معرفی کرد. غول فناوری طی رویداد WWDC 2022 از مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه نسل دوم خود رونمایی کرد. مدل جدید اساساً از نظر پردازنده تغییر کرده است. در واقع طراحی و سایر ویژگی های سخت افزاری آن مشابه مدل قبلی می باشد. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

مک بوک پرو 13 اینچ با تراشه جدید M2

تراشه ‌M2 اپل با استفاده از فناوری 5 نانومتری نسل دوم ساخته شده است. CPU نسل دوم تراشه سیلیکون اپل ، 18 درصد سریعتر و GPU آن 35 درصد قدرتمندتر از نسل اول می باشد. علاوه بر این ، موتور عصبی یا همان Neural Engine نسل دوم 40 درصد سریعتر از نسل اول یعنی M1 می باشد. M2 همچنین 50 درصد پهنای باند حافظه بیشتر را در مقایسه با M1 و حداکثر 24 گیگابایت حافظه یکپارچه سریع ارائه می کند. M2 دارای پردازنده 8 هسته ای سریع تر و پردازنده گرافیکی 10 هسته ای می باشد. به این ترتیب کار با تصاویر RAW در برنامه هایی مانند Affinity Photo تقریبا 40 درصد سریعتر از نسل قبلی انجام می شود.

به گفته اپل ، اجرای بازی‌های گرافیکی فشرده مانند Baldur’s Gate 3 در مدل جدید تقریباً 40 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است. این میزان برای کاربرانی که از مک بوک های اینتل استفاده می کنند ، تا 3.3 برابر سریع‌تر است. با پشتیبانی از ProRes encode و decode در موتور رسانه ‌M2‌، کاربران می‌توانند تا 11 استریم 4K و حداکثر دو استریم ویدیوی 8K ProRes را پخش کنند. همچنین می‌توانند پروژه‌های ویدیویی خود را تقریباً 3 برابر سریع‌تر از قبل به ProRes تبدیل کنند.

مک بوک پرو 13 اینچ M2 با یک بار شارژ تا 20 ساعت پخش ویدیو ارائه می دهد. این محصول از ماه آینده برای سفارش با شروع قیمت 1299 دلار در دسترس خواهد بود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*