پنج ویژگی مفید iOS 16 برای آیفون


امید دلیری 21 خرداد 1401 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

پنج ویژگی مفید iOS 16 برای آیفون. غول فناوری طی رویداد WWDC 2022 ، نسل شانزدهم سیستم عامل iOS را معرفی کرد. این به روزرسانی شامل چندین ویژگی جدید می باشد که ما پنج مورد از مفیدترین آن ها را بررسی می کنیم. جامع ترین مقالات مرتبط با اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

فعالیت های زنده – Live Activities

iOS 16 دارای ویژگی جدید فعالیت های زنده یا Live Activities می باشد که اعلان‌های زنده را در صفحه قفل آیفون نشان می دهد. می توان گفت که این ویژگی یکی از پنج ویژگی مفید iOS 16 برای آیفون می باشد. ویژگی فعالیت‌های زنده برای مشاهده و ماندن در رویدادهای زنده یا کارهای دیگر مفید خواهد بود. از جمله پیگیری نتیجه مسابقه ورزشی ، مشاهده تایمرو موارد دیگر. اپل گفته است که این ویژگی جدید را در اواخر سال جاری ارائه می‌کند. در واقع زمانی که iOS 16 برای اولین بار برای همه کاربران عرضه شود، این ویژگی در دسترس نخواهد بود. اپل یک API در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا فعالیت‌های زنده را در برنامه‌های شخص ثالث خود ارائه دهند. بنابراین احتمالاً انواع مختلفی از موارد استفاده برای این ویژگی جدید مفید وجود خواهد داشت.

ویرایش یا لغو ارسال پیام در iMessage

یکی از پنج ویژگی مفید iOS 16 ، امکان ویرایش یا لغو ارسال پیام در iMessages می باشد. درواقع اپل به کاربران اجازه می دهد تا یک پیام iMessage را تا 15 دقیقه پس از ارسال آن ویرایش یا لغو ارسال کنند. برای ویرایش یا لغو ارسال پیام، کاربران فقط باید روی حباب ضربه زده و نگه دارند و گزینه مناسب را در منوی ظاهر شده انتخاب کنند. پیام‌های iMessage که ویرایش شده‌اند ، به‌عنوان «ویرایش‌شده» در زیر حباب پیام علامت‌گذاری می‌شوند. پیام‌های ویرایش‌شده یا ارسال‌نشده همچنان به شکل اصلی‌شان برای کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی‌تر iOS مانند iOS 15 استفاده می‌کنند، قابل مشاهده هستند.

علاوه بر این ، امکان علامت گذاری مکالمات iMessage به عنوان خوانده نشده پس از باز کردن آنها نیز اضافه شده است.

پشتیبانی از دسته Nintendo Joy-Cons

یکی دیگر از پنج ویژگی مفید iOS 16 ، پشتیبانی از دسته های Joy-Cons و Pro Controller کنسول نینتندو سوئیچ می باشد. البته این پشتیبانی در وب سایت اپل ذکر نشده است. با این حال آیفون‌های دارای iOS 16 می توانند Joy-Cons چپ یا راست یا هر دو به‌صورت همزمان به‌عنوان یک کنترل‌کننده را پشتیبانی کنند.

پیشرفت های متن زنده (Live Text) و Visual Lookup

ویژگی متن زنده (Live Text) در iOS 16 به ویدیو گسترش یافته است. درواقع کاربران اکنون می توانند متن داخل ویدیوها را انتخاب و کپی کنند.

بخش Visual Lookup نیز شامل بهبودها و پیشرفت هایی شده است. اکنون کاربران می توانند با لمس و نگه داشتن سوژه یک تصویر ، آن را بیرون بکشند و به جای دیگری (مثلاً Notes) منتقل کنند.

اپلیکیشن Fitness بدون نیاز به اپل واچ

آخرین ویژگی مفید iOS 16 از نظر ما ، انتشار اپلیکیشن Fitness برای آیفون بدون نیاز به اپل واچ می باشد. این اپلیکیشن دارای یک حلقه فعالیت روزانه است که به حسگرهای حرکتی آیفون برای تخمین کالری سوزانده شده و قدم های روزانه فرد متکی است.

iOS 16 در حال حاضر فقط برای توسعه دهندگان اپل در دسترس است و در مرحله بتا قرار دارد. اما اپل اعلام کرده است که نسخه بتای عمومی در ماه جولای در دسترس خواهد بود. این سیستم عامل در ماه سپتامبر برای همه کاربران عرضه می شود و با آیفون 8 به بالا سازگار است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*