بازی ترسناک The Quarry در ابتدا انحصاری گوگل Stadia بود


Matin 29 خرداد 1401 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

استودیو Suppermassive هفته گذشته بازی ترسناک The Quarry را برای پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر با کمک شرکت 2K Games منتشر کرد. گزارش تازه‌ای نشان می‌دهد که این بازی قرار بود به عنوان ویژه گوگل Stadia تبدیل شود؛ اما گوگل در نهایت بخش بازی خود را منحل کرد و استودیوهای بازی‌سازی خود را تعطیل کرد. این مسئله باعث شد تا انتشار بازی ترسناک به نحو دیگری انجام شود.

پلتفرم استادیا در سال 2019 و به عنوان بخشی از پروژه گیمینگ گوگل راه‌اندازی شد. این سرویس مبتنی بر کلاود توانست تغییرات مهمی در بدنه صنعت بازی ایجاد کند و دورنمایی از آینده این صنعت نشان دهد. گوگل به دنبال آن بود که بازی‌های انحصاری برای این سرویس ارائه شوند. بخشی از بازی‌ها توسط استودیوهای داخلی و تعدادی نیز توسط استودیوهای شخص ثالث. یکی از این استودیوها، Supermassive بوده و بازی The Quarry جزو انحصاری‌های Stadia شناخته می‌شد.

برنامه اولیه گوگل چهارده ماه پس از عرضه سرویس Stadia تغییر یافت و گوگل رسماً اعلام کرد که استراتژی استریم بازی خود را تغییر می‌دهد. این خبر با تعطیلی استودیوهای داخلی همراه شد و این شرکت آمریکایی ترجیح داد تا فناوری و تجهیزات خود را به شرکت‌های شخص ثالث بفروشد تا اینکه رسماً وارد بازار ساخت بازی شود. تغییر سیاست گوگل منجر به ترک جید ریموند شد و او رسما استودیو Haven را با حمایت سونی تأسیس کرد که در نهایت توسط سونی نیز خریده شد.

The Quarry گوگل Stadia

انتشار انحصاری The Quarry برای استادیا

طبق گزارش جدید Axios، دو استودیو خارجی تحت تأثیر استراتژی جدید گوگل قرار گرفته‌اند. اولین بازی The Quarry از استودیو Supermassive بوده و دومی نیز بازی کمدی شوتر High On Life بوده که در کنفرانس مایکروسافت معرفی شد. طبق گزارش، این دو بازی قرار بود عناوین انحصاری و ویژه گوگل Stadia باشد و افراد زیادی را به‌سوی این پلتفرم آنلاین جذب کند. تغییر استراتژی در نهایت منجر به تغییر پلتفرم بازی‌ها شد.

گزارش Axios هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه فسخ قرارداد و ماجرای آن‌ها پس از جدایی از گوگل را منتشر نکرده و نمی‌دانیم که این دو بازی چه فرایندی برای انتشار روی پلتفرم‌های دیگر طی کرده‌اند. طبق آخرین اخبار بازی، بخش چندنفره The Quarry به دلیل جنگ روسیه و اوکراین تأخیر خورده است و بازی High on Life نیز توسط خالق انیمیشن ریک و مورتی به‌صورت انحصاری برای ایکس باکس و کامپیوتر منتشر می‌شود. به نظر می‌رسد که استودیو پس از جدایی از گوگل ترجیح داده با مایکروسافت قرارداد ببندد. نظر شما چیست؟

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*