TikTok و Oracle با هم همکاری می کنند اما نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها همچنان وجود دارد


امید دلیری 30 خرداد 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

TikTok و Oracle با هم همکاری می کنند اما نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها همچنان وجود دارد. تیک تاک به تازگی اعلام کرد که مسیریابی اطلاعات کاربران آمریکایی را به سرورهای مستقر در ایالات متحده متعلق به اوراکل آغاز کرده است. اما گزارشی جدید آنچه که وعده تیک تاک واقعاً محقق می‌کند را زیر سؤال می‌برد. این گزارش ادعا می‌کند که کارکنان مستقر در چین تیک تاک ، مکرراً به داده‌های کاربران آمریکایی در طول چندین ماه دسترسی داشته‌اند. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

همکاری TikTok و Oracle

وبسایت BuzzFeed News موارد ضبط شده از جلسات و گفت و گوهای داخلی کارکنان TikTok را منتشر کرده است. ظاهراً کارکنان TikTok گفته‌اند که باید از همکاران خود در چین بخواهند به داده‌های کاربران ایالات متحده دسترسی داشته باشند. زیرا آنها خودشان قادر به دسترسی به این داده‌ها نبودند. یکی از اعضای بخش اعتماد و امنیت تیک تاک گفته است که همه چیز در چین دیده می شود. در حالی که یکی دیگر از کارمندان گفته است که یکی از مهندسین مستقر در چین به همه چیز دسترسی داشته است. طبق گزارش‌ها، این وقایع حداقل از سپتامبر 2021 تا ژانویه 2022 رخ داده‌اند. سال گذشته نیز وبسایت CNBC ادعاهای مشابهی را شرح داد.

تیک تاک (متعلق به ByteDance) به دلیل افشای احتمالی داده های کاربران آمریکایی در چین، با انتقادهای فراوانی مواجه شده است. در سال 2020، رئیس جمهور سابق ایالات متحده TikTok را تهدید به ممنوعیت سراسری کرد. همچنین تلاش کرد این شرکت را مجبور کند دارایی های مستقر در ایالات متحده خود را از ByteDance جدا کند و آن را تهدیدی برای امنیت ملی خواند.  TikTok هرگز دارایی های مستقر در ایالات متحده خود را نفروخت. اما در مورد تبدیل شرکت نرم افزاری آمریکایی Oracle به شریک فناوری قابل اعتماد خود صحبت کرد. به نظر می‌رسید که این توافق پس از روی کار آمدن جو بایدن، در آخرین مرحله خود قرار داشت. اما در ماه مارس گزارش‌هایی از چیزی به نام پروژه تگزاس مطرح شد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*