تکرار موفقیت کنسول نینتندو سوییچ یک چالش بزرگ محسوب می‌شود


Matin 31 خرداد 1401 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، رجی فیس ام که پیش از این به عنوان رئیس شعبه آمریکا نینتندو شناخته می‌شد، در مصاحبه جدید خود به چالش‌های تکرار موفقیت تازه‌ترین کنسول شرکت Nintendo یعنی نینتندو سوییچ اشاره کرده است.

در طول تاریخ صنعت ویدیو گیم، شرکت‌های سازنده کنسول موفقیت‌های متعددی را در نسل‌های مختلف به دست آورده‌اند. اما انجام دوباره آن و تکرار موفقیت کار بسیار دشوار و یک چالش واقعی است. برخی از نام‌های بزرگ صنعت ویدیو گیم پس از شکست‌های پی در پی مجبور به توقف بخش تولید کنسول خود شده‌اند. کنسول‌های Sega Saturn و Dreamcast بهترین مثال برای پلتفرم‌های موفق که سازنده آن‌ها نتوانست موفقیت‌شان را تکرار کند، محسوب می‌شوند.

کنسول ایکس باکس 360، موفق‌ترین پلتفرم تاریخ مایکروسافت است.

اما کنسول نسل بعدی آن ایکس باکس وان نتوانست موفقیتی در حد و اندازه‌های کنسول Xbox 360 داشته باشد. این امر برای شرکت سونی نیز صدق می‌کند و با وجود محبوبیت فوق‌العاده پلی استیشن 2، کنسول پلی استیشن 3 عملکرد ضعیف‌تری نسبت به آن داشته است. علاوه بر این، کنسول Wii U حتی نتوانست به میزان فروش کنسول Wii نزدیک شود.

رجی فیس ام، رئیس سابق نینتندو آمریکا، در مصاحبه‌ای با رسانه CNET در مورد شرایط برنامه‌ریزی شرکت نینتندو برای جانشین کنسول Nintendo Switch، دومین کنسول پر‌فروش تاریخ این شرکت ژاپنی، صحبت کرده است. وی در این مورد گفته است: «شرکت Nintendo اخیرا در گزارش‌های مالی خود به چالش‌های تکرار موفقیت کنسول قبلی پرداخته و عمیقا در حال بررسی شرایط انتقال به پلتفرم بعدی و تصمیمات لازم برای تحقق آن است».

رئیس سابق شعبه آمریکا نینتندو در ادامه مصاحبه خود به چالش‌های عرضه کنسول بعدی گفته و به عنوان مثال از سرنوشت دیگر شرکت‌ها نام برده است. رجی فیس ام در این مورد گفته است: «انتقال از یک پلتفرم بسیار موفق به کنسول موفق بعدی، تنها چند بار در طول تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی رخ داده است. شرکت سونی بعد از کنسول پلی استیشن 1 اقدام به عرضه PlayStation 2 کرد که به اندازه کنسول قبل موفق ظاهر شد. همچنین شرکت نینتندو از Gameboy به کنسول Nintendo DS رسید. با بررسی صنعت ویدیو گیم متوجه شدم که از این زمان هیچگاه پس از عرضه یک پلتفرم موفق، کنسول موفق دیگری در دسترس قرار نگرفته است».

نینتندو سوییچ شرکت Nintendo

نینتندو سوییچ دومین کنسول پر‌فروش تاریخ نینتندو است

کنسول نینتندو سوییچ هم‌اکنون بیش از 107 میلیون دستگاه فروش داشته که این تعداد در حدود 6 میلیون دستگاه بیشتر از کنسول Wii است. به همین دلیل عرضه کنسول دیگری که موفق‌تر از کنسول Nintendo Switch ظاهر شود، امری سخت و دشوار است. بدون شک بازیکنان و علاقه‌مندان پلتفرم‌های شرکت Nintendo مشتاقانه منتظر رو‌نمایی از کنسول جدید این شرکت هستند.

همانطور که رجی فیس ام در مصاحبه خود گفته، ساخت کنسولی که از پلتفرم قبلی موفق‌تر باشد، سخت و چالش‌برانگیز است.

با این حال او در پایان گفت‌و‌گو با رسانه CNET، از عزم همکاران سابق خود نسبت به دستیابی به چنین هدفی اشاره کرده است. وی در این مورد گفته است: «عرضه یک کنسول موفق پس از نینتندو سوییچ برای شرکت Nintendo یک چالش مهم محسوب می‌شود. آن‌ها قبلا گفته‌اند که عمیقا به این موضوع فکر می‌کنند». پیش‌بینی‌های قبلی نشان می‌دهد که کنسول جدید شرکت نینتندو احتمالا در سال 2024 عرضه خواهد شد. این امر در حد شایعه بوده و شرکت مذکور به صورت رسمی هیچ اطلاعاتی از این کنسول ارائه نکرده است.

به نظر شما شرکت نینتندو قادر خواهد بود موفقیت کنسول نینتندو سوییچ را تکرار کند؟ با توجه محبوبیت این کنسول در بین بازیکنان، آیا شرکت Nintendo در پلتفرم بعدی خود از ویژگی‌های آن بهره خواهد برد؟ به نظر شما محصول بعدی شرکت نینتندو یک کنسول هیبریدی بوده یا در مسیر مشابهی با سونی و مایکروسافت حرکت خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*