iOS 16 به کاربران اجازه می‌دهد تا کپچاها را در اپلیکیشن ها و وب‌سایت‌های پشتیبانی‌شده دور بزنند


امید دلیری 31 خرداد 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

iOS 16 به کاربران اجازه می‌دهد تا کپچاها را در اپلیکیشن ها و وب‌سایت‌های پشتیبانی‌شده دور بزنند. انتخاب تصاویر دارای چراغ‌ راهنمایی یا رمزگشایی متن‌های تار و ناواضح برای اثبات انسان بودن، بسیاری از کاربران را آزار می دهد. iOS 16 این دردسر را برای کاربران آیفون کمتر می کند. زیرا این سیستم عامل دارای ویژگی دور زدن کپچا – CAPTCHA اپلیکیشن ها و وب‌سایت‌های پشتیبانی‌شده می باشد. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

برای فعال کردن این ویژگی جدید و مفید وارد تنظیمات یا همان Settings شوید. سپس از مسیر Apple ID > Password & Security > Automatic Verification ، آن را فعال کنید. این ویژگی در اولین نسخه بتای iOS 16 و iPadOS 16 بطور پیش فرض فعال می باشد. به گفته اپل ، این ویژگی در macOS Ventura نیز پشتیبانی می‌شود.

اپل می‌گوید iCloud به‌طور خودکار و خصوصی ، دستگاه و حساب Apple ID شما را در پس‌زمینه تأیید می‌کند. به این ترتیب درخواست تأیید کپچاها در اپلیکیشن ها و وب‌سایت‌ها از بین می‌رود. اپل اخیراً ویدیویی را با جزئیات فنی در مورد نحوه عملکرد این ویژگی به اشتراک گذاشته است. اما به زبان ساده، سیستم اپل تأیید می کند که دستگاه و حساب Apple ID در وضعیت خوبی هستند. در واقع آنچه را که رمز دسترسی خصوصی نامیده می شود به برنامه یا وب سایت ارائه می دهد.

این سیستم جدید تجربه کاربری بهتری را برای کارهایی مانند ورود به سیستم یا ایجاد یک حساب کاربری در مقایسه با کپچاها ارائه می‌کند. اپل طی رویداد WWDC 2022 مرتبط با این ویژگی گفت:

توکن‌های دسترسی خصوصی ، جایگزین قدرتمندی هستند که به شما کمک می‌کنند درخواست‌های HTTP از دستگاه‌ها و افراد قانونی را بدون به خطر انداختن هویت یا اطلاعات شخصی آن‌ها شناسایی کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*