مایکروسافت، متا و چند شرکت دیگر ، انجمن استانداردهای متاورس تشکیل داده‌اند


امید دلیری 1 تیر 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

مایکروسافت، متا و چند شرکت دیگر ، انجمن استانداردهای متاورس تشکیل داده‌اند. ظاهراً مایکروسافت، اپیک گیمز، متا و 33 شرکت و سازمان دیگر یک گروه استاندارد برای فناوری متاورس تشکیل داده‌اند. این گروه قرار است استانداردهای باز و قابل همکاری را برای فناوری های واقعیت افزوده و مجازی، زمین فضایی و فناوری سه بعدی ایجاد کنند. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی، انجمن استانداردهای متاورس بر روی پروژه های اقدام محور مانند hackathons و ابزارهای نمونه سازی برای حمایت از استانداردهای رایج تمرکز خواهد کرد. این انجمن همچنین علاقه مند به توسعه اصطلاحات سازگار برای این فضا می باشند. جایی که بسیاری از بازیکنان حتی نمی توانند درباره چیستی متاورس – Metaverse توافق کنند. علاوه بر شرکت‌های فوق، اعضای مؤسس این انجمن شامل نهادهای اصلی پیش از متاورس نیز می شوند. از جمله کنسرسیوم وب جهانی (W3C)، انویدیا، کوالکام، سونی ، یونیتی و غیره.

با این حال، نام چند شرکت بزرگ در انجمن استانداردهای متاورس دیده نمی شود. هیچ نشانه ای از اپل وجود ندارد ، با وجود اینکه این شرکت در حال کار بر روی فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می باشد. Niantic و Roblox که در ترکیب بازی‌ها و دنیای مجازی قدم‌های اولیه برداشته‌اند نیز به‌طور عجیبی غایب هستند. البته ممکن است پس از شروع فعالیت این انجمن ، اعضای بیشتری به آن بپیوندند. انتظار می رود این انجمن اولین جلسات خود را در سال 2022 برگزار کند.

انجمن استانداردهای متاورس در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفته است :

رهبران صنعت بیان کرده‌اند که پتانسیل متاورس در صورتی به بهترین وجه محقق می‌شود که بر اساس استانداردهای باز ساخته شود. ساخت یک متاورس باز در مقیاس فراگیر مستلزم مجموعه ای از استانداردهای همکاری باز می باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*