تراشه M2 Pro آینده اپل برای مک بوک پرو و مک مینی های بالارده ، 3 نانومتری خواهد بود


امید دلیری 7 تیر 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

تراشه M2 Pro آینده اپل برای مک بوک پرو و مک مینی های بالارده ، 3 نانومتری خواهد بود. بر اساس گزارشی جدید ، کمپانی TSMC تراشه های M2 Pro و M3 آینده اپل را بر اساس فرآیند 3 نانومتری تولید خواهد کرد. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

آیا مسیر تراشه های اپل سیلیکون در مک تغییر می کند ؟

وبسایت DigiTimes گزارشی با تمرکز بر رقابت بین تراشه‌سازانی مانند TSMC و سامسونگ منتشر کرده است. رقابتی که برای حتمی کردن سفارش‌های تراشه‌های 3 نانومتری می باشد. به گفته این وبسایت ، اپل ظرفیت سفارش کمپانی TSMC را برای پردازنده‌های 3 نانومتری M3 و M2 Pro آینده خود رزرو کرده است. علاوه بر این ، کمپانی TSMC تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری را در نیمه دوم سال 2022 آغاز خواهد کرد.

Mark Gurman در آخرین خبرنامه خود گفت که انتظار دارد از تراشه M2 Pro در مک بوک پرو 14 و 16 اینچی و مک مینی پیشرفته استفاده می شود. تراشه M3 نیز در مک بوک ایر 13 و 15 اینچی جدید و آی مک جدید استفاده می شود. به احتمال زیاد، تراشه M2 Max نیز در این سناریو بر اساس فرآیند 3 نانومتری ساخته خواهد شد. این تراشه برای پیکربندی‌های مک‌بوک پرو پیشرفته و مک استودیو مناسب است. البته اگر اپل بخواهد این محصلات را ظرف یک سال آینده یا بیشتر به‌روزرسانی کند.

بیشتر انتظار می رفت که تراشه M3 با فرآیند 3 نانومتری ساخته شود. اما اکنون احتمال می رود که تراشه M2 Pro نیز با فرآیند 3 نانومتری ساخته شود. زیرا تراشه استاندارد M2 که در مک بوک ایر جدید و مک بوک پرو 13 اینچی عرضه شد ، همچنان بر اساس 5 نانومتری TSMC ساخته شده است. تراشه‌های M1 و M1 Pro نیز فرآیند ساخت یکسانی دارند. بنابراین اگر تراشه M2 Pro با فرآیند متفاوت با تراشه M2 ساخته شود، مسیر تراشه های اپل سیلیکون در مک تغییر می کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*