سامسونگ توانست کمپانی TSMC را در تولید تراشه 3 نانومتری شکست دهد


امید دلیری 9 تیر 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

سامسونگ توانست کمپانی TSMC را در تولید تراشه 3 نانومتری شکست دهد. به گفته وبسایت Bloomberg ، سامسونگ تولید تراشه های 3 نانومتری را آغاز کرده است. این شرکت با شکست دادن شرکت سازنده تراشه رقیب یعنی TSMC ، به فرآیند ساخت کارآمدتر در مصرف انرژی رسیده است. از طرف دیگر ، بعید است که تراشه های TSMC تا نیمه دوم سال 2022 به تولید انبوه برسند. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

سامسونگ می‌گوید که فرآیند ساخت 3 نانومتری جدید ، 45 درصد از فرآیند 5 نانومتری کارآمدتر است. همچنین دارای 23 درصد عملکرد بالاتر و 16 درصد مساحت سطح کمتر می باشد. این شرکت امیدوار است که در آینده با نسل دوم فرآیند 3 نانومتری خود بتواند مصرف انرژی و اندازه را به ترتیب 50 و 35 درصد کاهش و عملکرد را 30 درصد افزایش دهد. این اعلامیه نقطه عطفی در تلاش های سامسونگ برای رقابت با کمپانی TSMC می باشد. کمپانی که بر بازار قراردادی تولید تراشه ها تسلط دارد و سازنده تراشه های آیفون، آیپد، مک بوک و مک برای است.

وبسایت Bloomberg در گزارش خود اشاره کرده که بعید است سامسونگ بتواند در برابر سهم بازار TSMC نفوذ کند. البته تا زمانی که ثابت کند کارایی فرآیند 3 نانومتری جدید خود قابل رقابت با رهبر بازار است. سامسونگ می‌گوید تراشه 3 نانومتری در ابتدا برای برنامه‌های کاربردی محاسبات با کارایی بالا و توان کم تولید می‌شود. اما این شرکت قصد دارد در نهایت به بازار تراشه های موبایل راه پیدا کند. ظاهراً تراشه ها در حال حاضر در کره جنوبی تولید می شوند. کارخانه تولید تراشه فعلی سامسونگ در تگزاس ، تا سال 2024 شروع به تولید انبوه نخواهد کرد. محل تولید تراشه در نتیجه کمبود تراشه‌های اخیر جهانی، تحت نظارت زیادی قرار گرفته است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*