خودروهای تسلا اکنون می‌توانند چاله‌ها را اسکن و سیستم تعلیق را تنظیم کنند تا آسیبی نبینند


امید دلیری 14 تیر 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

خودروهای تسلا اکنون می‌توانند چاله‌ها را اسکن و سیستم تعلیق را تنظیم کنند تا آسیبی نبینند. براساس گزارش وبسایت Electrek ، آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار تسلا دارای یک ویژگی جذاب می باشد. ویژگی که می‌تواند از آسیب‌های زیاد به زیر بدنه خودرو جلوگیری کند. حتی شاید از رسیدن برخی از آسیب‌ها به راننده نیز جلوگیری کند. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

ویژگی جدید خودروهای تسلا

به‌روزرسانی (2022.20) خودروهای تسلا را قادر می‌سازد تا جاده و چاله‌های آن را اسکن کرده و سیستم تعلیق را برای محاسبه جاده‌های ناهموار تنظیم کنند. دارندگان تسلا می‌توانند این ویژگی جدید را با انتخاب گزینه «Comfort» در تنظیمات تعلیق تطبیقی ​​فعال کنند. البته این ویژگی جدید ممکن است به مکانی که وسیله نقلیه در حال رانندگی است بستگی داشته باشد. در واقع ممکن است برای هر چاله ای درست کار نکند. در یادداشت‌های مربوط به به‌روزرسانی (2022.20) گفته شده :

این ویژگی و تنظیم مشروط به در دسترس بودن ممکن است در مکان‌های مختلف کار کند. زیرا خودرو داده‌های نقشه راه ناهموار تولید شده توسط خودروهای تسلا را دانلود می‌کند.

قابل ذکر است که به‌روزرسانی نرم‌افزار برای حالات Autopilot یا Full Self-Driving قابل اجرا نیست. به این معنی که خودرو سعی نمی‌کند به اطراف هدایت شود یا از آسیب جاده جلوگیری کند. ایلان ماسک گفته است که تسلا در حال کار بر روی یک سیستم بازدارنده با استفاده از برچسب‌گذاری سه بعدی برای ایجاد نقشه‌های چاله‌ها است. اما ظاهراً این ویژگی هنوز در دست توسعه است. با این حال، تنظیم تعلیق بصورت خودکار یک ویژگی خوب است. زیرا می تواند از آسیب دیدن زیاد خودرو جلوگیری و شاید حتی راننده جلوگیری کند.

به‌روزرسانی (2022.20) همچنین یک زنگ چراغ سبز برای کمک به مبارزه با حواس پرتی راننده اضافه کرده است. این ویژگی جدید ممکن است دعواهای جاده ای یا حداقل احتمال بوق زدن توسط رانندگانی که پشت سر شما هستند را کاهش دهد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*