اپل سومین نسخه بتای macOS Ventura را برای توسعه دهندگان منتشر کرد


امید دلیری 16 تیر 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل سومین نسخه بتای macOS Ventura را برای توسعه دهندگان منتشر کرد. غول فناوری اکنون در مرحله سوم انتشار نسخه آزمایشی سیستم عامل جدید مک خود قرار گرفته است. به این ترتیب توسعه دهندگان می توانند سومین نسخه آزمایشی macOS 13 را امتحان کنند. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

توسعه دهندگان می توانند سومین نسخه بتای macOS Ventura را از طریق Apple Developer Center دانلود و نصب کنند. همچنین می توانند این نسخه را به روش over-the-air در دستگاه های دارای نرم افزار بتا دریافت کنند. نسخه های آزمایشی عمومی معمولاً طی چند روز پس از انتشار نسخه های توسعه دهنده در دسترس قرار می گیرند. نسخه های آزمایشی عمومی از طریق وب سایت نرم افزار Apple Beta در دسترس قرار می گیرند.

سومین نسخه بتای macOS Ventura در حالی منتشر شده که دومین نسخه آن در تاریخ 22 ژوئن منتشر شد. اولین نسخه آن نیز پس از رویداد 2022 WWDC در 6 ژوئن برای توسعه دهندگان منتشر شد.

برخی از ویژگی های جدید macOS Ventura :

  • Stage Manager – قابلیت چند وظیفه ای
  • Continuity Camera – امکان استفاده از آیفون به عنوان وبکم
  • iCloud Shared Photo Libraryبه حداکثر شش عضو خانواده اجازه می دهد تا در کتابخانه عکس های iCloud اضافی مشارکت داشته باشند.
  • Spotlight بهبود یافته
  • Metal 3 – نرم افزاری که تجربه بازی را در دستگاه های اپل تقویت می کند
  • امکان استفاده از ویژگی Live Text در ویدیوها
  • اپلیکیشن آب و هوا (Weather) و ساعت (Clock) اختصاصی

اپل و وبسایت AppleInsider به کاربران پیشنهاد می کنند که از نصب نسخه آزمایشی در دستگاه های اصلیشان پرهیز کنند. خصوصاً کاربرانی که در دستگاه خود اطلاعات مهم و پروژه های مهم دارند. از جایی که احتمال از دست رفتن اطلاعات یا سایر موارد وجود دارد ، توصیه می شود نسخه آزمایشی را روی دستگاه های ثانویه یا غیر ضروری نصب کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*