ایلان ماسک از خرید توییتر منصرف شد


امید دلیری 18 تیر 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

ایلان ماسک از خرید 44 میلیارد دلاری توییتر منصرف شد. میلیاردر پر حاشیه روند تلاش برای کناره گیری کامل از خرید توییتر را آغاز کرده است. وکلای ماسک در پرونده ای ادعا کرده اند که توییتر در مورد تعداد حساب های جعلی در این پلتفرم به درستی یا به طور کامل پاسخ نداده است. تیم ماسک گفته است که این اطلاعات برای عملکرد تجاری این پلتفرم اساسی هستند. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

پادشاه فناوری یا پادشاه جنجال و حاشیه ؟!

در ماه آوریل، توییتر اعلام کرد که پیشنهاد ایلان ماسک را برای خرید این شرکت به قیمت 44 میلیارد دلار، به ازای هر سهم 54.20 دلار پذیرفته است. بدیهی است که اکنون این معامله برای هر دو طرف در مرحله ی خطرناکی قرار گرفته است. ایلان ماسک در صورت عدم نتیجه گیری این معامله باید یک میلیارد دلار هزینه خروج از آن را بپردازد. پرونده حقوقی ارسال شده به SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار) نشان می دهد که ایلان ماسک نباید درگیر این موضوع شود و ادعا می کند که توییتر همکاری نکرده است. انتظار می رود که شکایت های متقابلی از هر دو طرف صورت گیرد. با این حال مشخص نیست چه زمانی هر یک از آن ها به نتیجه نهایی برسند.

بر اساس گزارش رویترز در بعدازظهر جمعه ، سهام توییتر 6 درصد کاهش یافته است. به گفته این وبسایت ، قیمت سهام توییتر نیز حدود 34.60 دلار در هر سهم نشسته است. در ماه مه، ماسک اعلام کرد که به طور موقت خرید این پلتفرم اجتماعی را متوقف می کند. او همچنین گفته بود که به دنبال تعداد دقیق حساب های جعلی موجود در این پلتفرم می باشد. او سپس اصرار داشت که اگر حساب‌های جعلی بیش از 5 درصد از کل کاربران توییتر را تشکیل دهند، از این معامله کناره‌گیری می‌کند.

Bret Taylor رئیس هیئت مدیره توییتر اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد علیه ماسک به دلیل تلاش برای عقب نشینی از قرارداد، اقدام قانونی انجام دهد. او در توییت جدید خود نوشته :

هیئت مدیره توییتر متعهد به بستن معامله بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک است و قصد دارد اقدامات قانونی را برای اجرای این توافق دنبال کند. ما مطمئن هستیم که در دادگاه Delaware Court of Chancery پیروز خواهیم شد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*