اولین عکس تمام رنگی گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا


امید دلیری 21 تیر 1401 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

ناسا امروز از اولین عکس تمام رنگی گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی قدرتمند جیمز وب پرده برداری کرد. این لحظه ، لحظه ای مهم برای رصدخانه اعماق فضا می باشد که آغاز اولین سال تحول علمی بزرگ آن را رقم می زد. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

بالاخره جیمز وب عکس تمام رنگی فرستاد !

اولین عکس تمام رنگی گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا ، جزئیات باورنکردنی را نشان می دهد. این عکس میدانی عمیق از برخی از دورترین کهکشان‌هایی که از زمین دیده می‌شوند را نشان می دهد و البته قدرت عظیم تلسکوپ را به نمایش می‌گذارد. این عکس به عنوان یک تیزر برای تصاویر حتی هیبت‌انگیزتر از کیهان که هنوز منتشر نشده اند عمل می‌کند. این عکس یکی از تعداد انگشت شماری از تصاویر تمام رنگی افتتاحیه ای است که ناسا قصد دارد این هفته برای جشن آغاز عملیات علمی تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) منتشر کند. جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده و بیل نلسون مدیر ناسا ، این عکس را طی یک جلسه ویژه در کاخ سفید رونمایی کردند.

بخشی از صحبت های بیل نلسون :

جیمز وب وعده می دهد که فیزیک نجومی که می شناسیم را متحول کند. جیمز وب با بزرگ‌ترین آینه‌ای که تا به حال به فضا فرستاده شده است، به ما اجازه می‌دهد با جمع‌آوری نور از برخی از ستاره‌ها و کهکشان‌هایی که درست پس از انفجار بزرگ شکل گرفته‌اند، به گذشته کیهان نگاه کنیم. تصویر امروز نمونه کاملی از توانایی تلسکوپ قدرتمند جیمز وب می باشد.

اولین عکس تمام رنگی ، منطقه ای از آسمان به نام SMACS 0723 را نشان می دهد. منطقه ای که پر از خوشه های کهکشانی عظیم در فاصله 4.6 میلیارد سال نوری از ماست که در واقع فضا و زمان را به دور خود خم می کنند و نگاه عمیقی به کیهان نشان می دهند. این امر نتیجه پدیده ای است که به عنوان عدسی گرانشی شناخته می شود. جایی که فضا-زمان تاب خورده کمی مانند یک ذره بین عمل می کند. به این ترتیب دید ما را از کهکشان های حتی دورتر پشت خوشه ها تقویت می کند.

به گفته بیل نلسون ، هزاران کهکشان به تنهایی در اولین عکس تمام رنگی جیمز وب وجود دارد. همچنین نور برخی از آنها 13 میلیارد سال سفر کرده است تا به آینه تلسکوپ جیمز وب برسد. نلسون با اشاره به کهکشان های کوچک در تصویر گفت :

SMACS 0723 قبلاً توسط دیگر تلسکوپ‌های فضایی تصویربرداری شده بود. اما با قدرت و دقت جیمز وب ، اکنون می‌توان این منطقه را با جزئیات باورنکردنی مشاهده کرد.

برچسب‌ها :

One thought on “اولین عکس تمام رنگی گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*