ناشر بازی Elden Ring مورد حمله هکرها قرار گرفت


Matin 21 تیر 1401 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

شرکت باندای نامکو، ناشر بازی Elden Ring مورد حملات باج‌افزارها قرار گرفته است. Bandai Namco نیز در ادامه روند هک کردن شرکت‌های فناوری و بازی‌سازی مورد طعمه قرار گرفت و گروهی از هکرها به اطلاعات این شرکت دسترسی پیدا کرده‌اند. این گروه درخواست پرداخت وجه برای دسترسی به فایل‌های سرقت‌شده را دارند.

به نقل از Vx-Underground که خود را بزرگ‌ترین کلکسیون کدهای بدافزار می‌داند؛ گروه ALPHV موفق به هک سرورهای باندای نامکو و سرقت اطلاعات شده‌اند. این گروه با طراحی باج افزار و حمله به سرورها، ناشر بازی Elden Ring‌ را مجبور به پرداخت مبلغ مشخص‌شده‌ای کرده‌اند.

باج افزار به‌نوعی از بدافزارهای کامپیوتری گفته می‌شود که توسط گروه‌های سایبری به‌منظور دریافت پول از قربانیان استفاده می‌شود. به‌محض آنکه باج افزار روی سیستم نصب می‌شود؛ تمامی فایل‌ها رمزگذاری می‌شوند و تا زمانی که فرد، مبلغ لازم را پرداخت نکند، اطلاعات رمزگشایی نمی‌شوند. در بسیاری از حالات، پرداخت هزینه نیز هیچ تأثیری در بازگشایی رمز اطلاعات ندارد و درواقع کاربر، فایل‌های خود را از دست داده است.

هک باندای نامکو ناشر Elden Ring

حمله هکرها به باندای نامکو ناشر Elden Ring

باج‌افزارها مدتی است که به شرکت‌های تجاری نیز حمله کرده‌اند. شرکت باندای نامکو که به دلیل انتشار سری بازی پک‌من و دارک سولز شناخته می‌شود؛ مجبور به پرداخت هزینه مشخص برای بازگشایی قفل فایل‌های شده است. هکرها در این حالت شرکت را تهدید به افشاء اطلاعات در صورت عدم پرداخت هزینه می‌کنند. برخورد با چنین گروه‌هایی در نهایت نتیجه‌ای برای قربانی نخواهد داشت. سال گذشته شاهد هک استودیو CD Projekt Red بودیم و گروهی با نام HelloKitty دست به افشاء اطلاعات این استودیو زدند.

اطلاعات فاش‌شده از استودیو در ژوئن سال 2021 فاش شد که شامل کد منبع بازی Cyberpunk 2077 و Witcher 3 و همچنین تمامی جزئیات کارمندان بود. هک شرکت EA نیز باعث شد تا کد منبع بازی FIFA 21 و موتور فراست‌بایت سرقت شود. این حملات در نهایت به یوبی سافت، مایکروسافت، انویدیا و حتی سامسونگ کشید. پلیس بریتانیا در ماه مارس اعلام کرد که هفت نفر از اعضای گروهی به نام Lapsus را بازداشت کرده است. این گروه، متهم حمله به شرکت‌های حوزه فناوری شناخته شد.

هک ناشر بازی Elden Ring هنوز توسط مدیران این شرکت تائید نشده و منتظر بیانیه رسمی هستیم. در صورتی که فایل‌های شرکت باندای نامکو سرقت شده باشد؛ احتمال افشاء آن‌ها به‌صورت آنلاین بسیار زیاد است. گفتنی است شرکت‌های آمریکایی و اروپایی سالانه بارها مورد حملات هکرها و باج‌افزارها قرار می‌گیرند که طبق آخرین گزارش، تعداد آن‌ها از شمارش خارج شده است. مدتی پیش بود که متقلبان بازی ماینکرافت توسط گروهی از هکرها نقره‌داغ شدند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*