ایلان ماسک در کنفرانس تلفنی Earnings به اپل طعنه زد


امید دلیری 7 مرداد 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

ایلان ماسک در کنفرانس تلفنی Earnings به اپل طعنه زد. مدیر عامل Tesla طی یک کنفرانس تلفنی ، حرف های کنایه داری راجع به اپل زد. او گفت باتری های ماشین های شرکت او ، از کبالت کمتری نسبت به دستگاه های ساخته شده توسط اپل استفاده می کنند.

کنایه های پادشاه فناوری به اپل

بر اساس گزارش CNBC هنگامی که از ایلان ماسک در مورد زنجیره ی تأمین شرکت Tesla سوال شد ، او به اپل اشاره کرد. به ویژه در مورد استفاده ی این غول فناوری از کبالت در باتری های lithium-ion. کبالت ماده ای معدنی می باشد که استخراج آن اغلب با نقض حقوق بشر مرتبط است. او گفت : فکر می کنم اپل تقریباً 100٪ از کبالت در باتری ها و تلفن های همراه و لپ تاپ های خود استفاده می کند. اما تسلا هیچ کبالتی در بسته های آهن فسفات استفاده نمی کند. همچنین تقریباً هیچ کبالتی در مواد شیمیایی بر پایه نیکل استفاده نمی کند. بر اساس میانگین وزنی ، ممکن است از 2٪ کبالت در مقایسه با 100٪ کبالت اپل استفاده کنیم.

طبق استانداردهای ایالات متحده ، کبالت ماده معدنی مشکل سازی محسوب نمی شود. اما استخراج کبالت گاهی اوقات با کودکان کار در جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) مرتبط است. اپل در سال 2016 به دلیل خرید باتری از یک تولید کننده چینی که کبالت خود را از تولید کننده ای متخلف در DRC تهیه می کرد ، مورد انتقاد قرار گرفت. در سال 2019 اپل به همراه Dell، گوگل ، مایکروسافت و تسلا به دلیل تجارت با تأمین کنندگان متخلف مورد انتقاد و شکایت قرار گرفتند. چون می دانستند که کبالت مورد استفاده در قطعات خریداری شده ، توسط کودکان استخراج شده است.

کنایه زدن ایلان ماسک به اپل ، اتقاق جدیدی نیست

ایلان ماسک همچنین در این کنفرانس تلفنی ، به رویکرد سخت افزاری و نرم افزاری اپل تحت عنوان walled garden کنایه زد. هنگامی که از وی در مورد اجازه استفاده رقبا از شبکه Supercharger شرکت Tesla سوال شد ، جواب جالبی داد. او گفت : من فکر می کنم ما می خواهیم تأکید کنیم که هدف ما حمایت از ظهور انرژی پایدار است. هدف ما ایجاد ایجاد باغ محصور شده (walled garden) و استفاده از آن برای سرزنش رقبا نیست که توسط برخی از شرکتها استفاده می شود. سپس با حالت سرفه گفت اپل.

ایلان ماسک سابقه زیادی در کنایه زدن و چالش کشیدن اپل دارد. در سال 2015 بیش از یک سال پس از شایعاتی که ادعا می کردند اپل در حال مذاکره برای خرید Tesla است ، ماسک در مصاحبه ای به اپل کنایه زد. او دانستن ماشین اپل به عنوان یک تهدید برای Tesla را رد کرد. او ادعایی مبنی بر این که اپل مهندسین مهمی را برای پروژه خودروی خود استخدام کرده ، رد کرد. ماسک در آن زمان گفت : مهندسان مهم؟ آنها افرادی را استخدام کرده اند که ما اخراج کرده ایم. ما همیشه به شوخی اپل را قبرستان Tesla می نامیم. اگر در Tesla موفق نشدید ، می توانید در اپل کار کنید. من شوخی نمی کنم.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*