معرفی شارژر ؛ راهنمای خرید بهترین Mobile charger اپل و سامسونگ همرا به قیمت آنها


محمد جعفرنژاد 22 اسفند 1400 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

در این مقاله بنا به تحقیق مجله سیبو؛ بهترین شارژر هایی ک به صرفه و مقاوم هستن را به شما معرفی میکنیم. و در مطلب قبلی هم به شما گفتیم ک یک Mobile charger خوب چگونه است . با راهنمای خرید مجله سیبو همراه باشید تا همراه با گفته های ما و افکار خود شما بهترین شارژر و مناسب خودتان رو خریداری کنید.

 

 

 

 

در مطلب قبل چه چیز هایی گفته شد ؟

ویژگی های یک شارژر خوب:

همانطور ک گفتیم  یکی از عواملی که می‌تواند بیشترین تأثیر را روی طول عمر مفید گوشی هوشمندتان بگذارد.

آن هم بخش باتری و شارژ آن است که در صورت رعایت کردن . دستورالعمل‌های موجود برای شارژ باتری و استفاده از Mobile charger و کابل شارژر گوشی استاندارد، می‌توان تا حد زیادی عمر باتری و درنتیجه عمر مفید گوشی را افزایش داد.

خئب است که بدانید که وارد شدن آسیب به باتری می‌تواند به دیگر بخش‌های گوشی نیز آسیب بزند. پس پیشنهاد می‌شود.بیش‌از‌حد این قضیه را جدی بگیرید.البته در بحث حذف شارژر از درون جعبه طبق معمول اپل پیشتاز ماجرا بوده است و هنگام خرید گوشی اپل یا سامسونگ، نیاز دارید که شارژر مناسب آن‌ را نیز تهیه کنید. .در این مطلب هم به شما میگوییم که Mobile charger های خوب کدام شارژر ها هستن.

بهترین و به صرفه ترین شارژر های گوشی های هوشنمد کدام هستند را  را به شما معرفی مکینیم .

 

 

 

 

 

1. بهترین شارژر آیفون

شارژر دیواری اپل مدل 20 وات:

شارژر ۲۰ وات اپل

اگر  دوست دارید که لوازم اصلی و اورجینال اپل را استفاده کنید.پیشنهاد میکنم سراغ آداپتور ۲۰ وات اپل بروید؛ البته این هم بگوییم که مراقب باشید. چون که درحال‌ حاضر Mobile charger فیک، کپی و های‌کپی ۲۰ وات اپل خیلی دربازار پیدا می‌شوند. تشخیص اصلی یا فیک بودن آن کار ساده‌ای نیست. شارژر ۲۰ وات اپل مناسب گوشی‌های سری آیفون 12، آیفون 13 و آیفون 13 مینی است. و آداپتور ۲۰ وات اپل می‌تواند برای آیفون‌های قدیمی‌تر مانند سری آیفون 11 و آیفون SE 2 توان ۱۸ وات نیز ارائه دهد، پس اگر شارژر ۱۸ وات اپل را در بازار پیدا نکردید می‌توانید به فکر خرید آداپتور ۲۰ وات اپل نیز باشید.و قیمت این شارژر اگه بتونید ک اصل این شارژر را پیدا بکنید به ارزش 534,000تومان الی 600,000 تومان است.

 

 

2. انکر مدل A2633 یا PowerPort III Nano

با توان ۲۰ وات:

شارژر دیواری انکر مدل A2633

 

شاید نام شارژرهای GaN یا گالیوم نیترید را شنیده باشید؛ به‌طور خلاصه شارژرهای گان در اندازه‌ی کوچک‌تر، توان زیادی را با اتلاف انرژی ناچیز ارائه می‌دهند. که درنتیجه گرمای کمتری را نیز تولید می‌کنند. یکی از شارژرهای GaN موجود در بازار که حداکثر توان ۲۰ وات را ازطریق استاندارد پاوردلیوری دراختیار گوشی شما قرار می‌دهد.

شارژر انکر مدل PowerPort III نانو است. این Mobile charger انکر که با نام A2633 نیز شناخته می‌شود، هم‌اندازه‌ی شارژر ۵ وات داخل جعبه‌ی اپل است. اما به‌ادعای انکر، با استفاده از فناوری PowerIQ 3.0، اتلاف گرمای کمتر، اندازه‌ی کوچک‌تر و توان بسیار بیشتری را ارائه می‌دهد؛ همچنین می‌توان با این شارژر، اپل واچ و ایرپاد را نیز شارژ کرد.

و قیمت این شارژر اگه بتونید ک اصل این شارژر را پیدا بکنید به ارزش 600,000 تومان الی 723,000 تومان است.

 

 

3. بهترین Mobile charger برای آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس

شارژر ۳۰ وات اپل:

شارژر ۳۳وات اپل

 

طبق تست‌های انجام‌شده آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس اپل، از توانی بیش از ۲۰ وات پشتیبانی می‌کنند. درواقع هنگام شارژ آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس با آداپتور ۳۰ وات اپل سرعت شارژ به‌ترتیب به توان‌های حدودی ۲۳ وات و ۲۷ وات نزدیک می‌شود.

همچنین این آزمایش با شارژر ۳۳ وات شیائومی نیز نتیجه‌ای مشابه دارد؛ البته اختلاف زمانی با شارژر ۲۰ وات اپل در یک بار Mobile charger کامل، شاید چیزی حدود ۱۵ تا ۲۵ دقیقه باشد. پس اگر داشتن سرعت شارژ کمی بیشتر برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد.سراغ خرید شارژر ۳۰ وات اپل یا شارژر ۳۳ وات شیائومی بروید؛ البته در ادامه‌ی مقاله مدل‌های دیگری نیز پیشنهاد شده است.

آداپتور شارژ ۳۰ وات اپل، با تمامی آیفون‌های اپل از آیفون 8 تا آیفون 13 پرو مکس سازگاری دارد. همچنین می‌توان با آن انواع آیپد اپل از آیپد مینی نسل پنج تا آیپد نسل ۹ و لپ‌تاپ‌های مانند مک‌بوک ایر M1 و مک‌بوک ایر رتینا ۱۳ اینچ را با سرعت مناسب شارژ کرد. قیمت این شارژر اگه بتونید ک اصل این شارژر را پیدا بکنید به ارزش 1,294,000 تومان الی 1,610,000 تومان است.

 

4. بهترین شارژر شیائومی

۳۳ وات شیائومی :

شارژر ۳۳ وات شیائومی

 

آداپتور Mobile charger 33 وات شیائومی با پشتیبانی از نسخه‌ی سوم شارژ سریع کوالکام. خروجی‌های سه آمپر و پنج ولت (۱۵ وات)، سه آمپر و ۹ ولت (۲۷ وات)، ۱۲ ولت و ۲٫۲۵ آمپر (۲۷ وات)، ۲۰ ولت و ۱٫۳۵ آمپر (۲۷ وات) و ۱۱ ولت و سه آمپر (۳۳ وات) را می‌تواند ارائه دهد. قیمت این شارژر اگه بتونید ک اصل این شارژر را پیدا بکنید به ارزش 314,000 تومان الی 423,000 تومان است.

 

5. بهترین شارژر گوشی سامسونگ

شارژر ۲۵ وات یا ۴۵ وات سامسونگ:

شارژر ۲۵ وات و ۴۵ وات سامسونگ

 

هنگام خرید شارژر ۲۵ وات یا ۴۵ وات برای گوشی سامسونگ خود، به این موضوع باید دقت کنید. شارژری که تهیه می‌کنید حتماً از فناوری پاور دلیوری PPS پشتیبانی کند. در غیراین‌صورت، ‌به‌احتمال زیاد از حداکثر توان پشتیبانی‌شده، برای شارژ باتری گوشی خود نمی‌توانید استفاده کنید.

اکثر گوشی‌های سامسونگ با شارژرهای ۲۵ وات و ۴۵ وات خود سامسونگ سازگاری دارند و به‌خوبی شارژ خواهند شد؛ البته اگر نوع اصل آن‌ را بتوان یافت.قیمت این Mobile charger اگه بتونید ک اصل این شارژر را پیدا بکنید به ارزش 372,000 تومان الی 485,000 تومان است.

 

6. شارژر دیواری باسئوس مدل CCXJ-B02

بهترین شارژر 20 وات:

شارژر دیواری باسئوس مدل CCXJ-B02

 

با اینکه سازندگان گوشی هوشمند همیشه کاربران را به استفاده از شارژرهای اصلی خود شرکت‌ها تشویق می‌کنند. اما برخی سازندگان شخص ثالث محصولات خوب و سازگاری را با دستگاه‌های مختلف تولید می‌کنند که می‌تواند جایگزین خوبی برای شارژرهای اصلی باشد.

از علت‌های خرید Mobile charger تولیدشده توسط سازندگان شخص ثالث. می‌توان به قیمت، داشتن درگاه‌های متنوع، کیفیت ساخت بهتر و کند بودن. یا حتی نبود شارژر داخل جعبه اشاره کرد.این شارژر با اندازه‌ی کوچک و داشتن دو درگاه در کنار قیمت مناسبی که نسبت به سایر محصولات مشابه دارد.از ارزش خرید بالایی برخودار است. شارژر بیسوس مدل CCXJ-B02، دارای یک درگاه USB-A با حداکثر توان خروجی ۱۸ وات و یک درگاه تایپ C با حداکثر توان خروجی ۲۰ وات است.

کیفیت ساخت مناسب و داشتن استانداردهای لازم جهت داشتن Mobile charger ایمن نیز از دیگر ویژگی‌های این محصول است. قیمت این شارژر اگه بتونید ک اصل این شارژر را پیدا بکنید به ارزش 335,000 تومان الی 440,000 تومان است.

 

7. شارژر دیواری باسئوس Quick Charger 25W

بهترین شارژر 25 وات:

شارژر دیواری Baseus TZCCSUP-L01

 

 

شارژر ۲۵ وات همان‌طور که می‌دانید بیشتر مناسب گوشی‌های سامسونگ مانند سری اس 21، S20 FE، S21 FE، S22، A52 و … هستند؛ پس همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، می‌توانید شارژر ۲۵ وات اصلی سامسونگ را تهیه کنید.

البته اگر به هر دلیلی تمایلی به خرید Mobile charger ۲۵ وات سامسونگ ندارید، می‌توان سراغ گزینه‌های دیگر رفت.بیسوس مدتی است که در بازار کشور مشغول فعالیت است و به‌واسطه کیفیت بسیار خوب و قیمت رقابتی محصولاتش، طرفدارانی پیدا کرده . حالا شاهد عرضه‌ی محصولات بیشتری از این شرکت نسبتاً تازه‌تأسیس چینی هستیم.

یکی از جذاب‌ترین و بهترین شارژرهای ۲۵ وات بازار، سوپر SI بیسوس با درگاه تایپ C است که امکان شارژ دستگاه‌های پشتیبانی کننده. از توان ۲۵ وات و ۱۵ وات را دارد که مشخصاً طیف گسترده‌ای از گوشی‌های سامسونگ را شامل می‌شود.همچنین این شارژر که به همراه یک کابل USB-C به USB-C عرضه می‌شود از استاندارد PD نیز پشتیبانی می‌کند.قیمت این شارژر اگه بتونید ک اصل این شارژر را پیدا بکنید به ارزش 500,000 تومان الی 615,000 تومان است.

 

8. بهترین شارژر برای گوشی های اندرویدی

شارژر دیواری باسئوس مدل CCFS-C01:

شارژر دیواری باسئوس مدل CCFS-C01

 

تابه‌حال در این فکر بوده‌اید که یک‌بار برای همیشه شارژری بخرید که مجبور نباشید هربار با تغییر گوشی‌تان، شارژر را هم عوض کنید؟. حالا که چند سالی است پرچم‌داران سامسونگ و اپل فاقد شارژر داخل جعبه هستند، خرید یک شارژر سازگار با اکثر پروتکل‌ها و استانداردهای شارژ، منطقی به‌نظر می‌رسد.

شارژر دوگانه‌ی «بیسوس مدل CCFS-C01»، با داشتن دو درگاه USB-C و USB-A جزو معدود شارژرهایی است. که از فناوری‌های شارژ سامسونگ، هواوی، شیائومی و اپل پشتیبانی می‌کند. هر درگاه این Mobile charger توان خروجی ۳۰ وات را می‌تواند به‌صورت جداگانه ارائه دهد.

اما هنگام شارژ هم‌زمان دو دستگاه نمی‌توان از حداکثر توان آن بهره برد. این شارژر دوگانه برای گوشی‌هایی که از شارژ ۲۵ وات سامسونگ، ۲۰ وات اپل، ۲۷ وات هواوی و ۳۳ وات شیائومی پشتیبانی می‌کنند، مناسب خواهد بود. همچنین این شارژر می‌تواند آیفون 13 پرو 13 پرو مکس را با توانی نزدیک به ۲۳ و ۲۷ وات شارژ کند. قیمت این شارژر اگه بتونید ک اصل این شارژر را پیدا بکنید به ارزش 431,000 تومان الی 674,000 تومان است.

 

 

9. بهترین شارژر بی‌سیم

شارژر بی‌سیم باسئوس مدل WXSW-B01:

شارژر بی سیم باسئوس مدل WXSW-B01

 

اگر به‌دنبال Charger بی‌سیمی می‌گردید که بتوان با آن هم‌زمان هم آیفون خود را و هم دستگاه دیگری مانند اپل واچ یا ایرپاد را به‌صورت بی‌سیم شارژ کنید. استند شارژر وایرلس بیسوس مدل WXSW-B01 یک گزینه‌ی عالی برای خرید است. ماژول بالایی که یک هولدر برای گوشی شما نیز است.

از شارژ مگ‌سیف پشتیبانی می‌کند و مناسب آیفون‌های سری ۱۲ و ۱۳ است و داک پایینی شارژ نیز برای تمام دستگاه‌هایی که از استاندارد Qi پشتیبانی می‌کنند. مناسب خواهد بود. پس می‌توان، یک آیفون و یک دستگاه مبتنی بر شارژ وایرلس Qi. مانند گوشی موبایل یا هندزفری و ساعت هوشمند را به‌صورت هم‌زمان و بی‌سیم شارژ کرد. قیمت این شارژر اگه بتونید ک اصل این شارژر را پیدا بکنید به ارزش 924,000 تومان الی 1,120,000 تومان است.

 

 

10. بهترین charger فندکی

شارژر فندکی سامسونگ مدل EP-L5300XBEGWW:

شارژر فندکی سامسونگ مدل EP-L5300XBEGWW

 

شارژ فندکی سامسونگ از دو درگاه تایپ C و USB-A بهره می‌برد که حداکثر توان ۴۵ و ۱۵ وات را ازطریق این دو درگاه ارائه می‌دهد. همچنین این شارژر به دلیل پشتیبانی از فناوری‌های پاوردلیوری، Charger سریع کوالکام و شارژ سریع آداپتیو سامسونگ. از دستگاه‌های مختلفی مانند لپ‌تاپ تا هندزفری و ساعت هوشمند را به‌خوبی شارژ خواهد کرد. همچنین به همراه این شارژر فندکی سامسونگ، یک کابل ۵ آمپری تایپ C به USB-A نیز عرضه می‌شود.قیمت این شارژر اگه بتونید ک اصل این شارژر را پیدا بکنید به ارزش 750,000 تومان الی 992,000 تومان است.

 

11. شارژر فندکی

مک دودو مدل CC-597:

شارژر فندکی ۳۸ وات مک دودو مدل CC-597

 

شارژر فندکی مک‌دودو مدل CC-597 با داشتن دو درگاه خروجی USB-A و USB-C از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. و در ساخت بدنه‌ی آن از فیبر کربن و پلاستیک ABS استفاده شده است. همچنین این شارژر فندکی از فناوری‌های Charger سریع کوالکام نسخه سه و پاوردلیوری پشتیبانی می‌کند.

پس می‌تواند برای شارژ طیف وسیعی از دستگاه‌ها را پوشش دهد. این شارژر دربرابر گرما، ولتاژ و شدت جریان بیش‌از‌حد مقاوم خواهد بود. گفتنی است‌که درگاه USB حداکثر توان ۱۸ وات و درگاه تایپ C حداکثر توان ۲۰ وات را ارائه می‌دهند. قیمت این شارژر اگه بتونید ک اصل این شارژر را پیدا بکنید به ارزش 283,000 تومان الی 364,000 تومان است.

 

 

12. بهترین شارژر چند پورت و مناسب لپ تاپ

شارژر دیواری مکدودو مدل 0771:

شارژر مک دودو

 

شارژر ۱۲۰ وات GaN مک‌دودو با داشتن سه درگاه USB-C یک درگاه USB-A و پشتیبانی. از پروتکل‌های شارژ PD3.0, QC4.0, QC3.0, QC2.0, SCP, FCP, AFC, PE، تقریباً می‌تواند انواع گوشی‌های اندرویدی، مانند. سامسونگ، هواوی و شیائومی و همچنین گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های اپل را با سرعت بسیار خوبی شارژ کند.مثلاً ازطریق خروجی اول تایپ C می‌توان در عرض نیم ساعت مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اپل را تا ۴۵ درصد شارژ کرد.دو درگاه USB-C حداکثر توان ۱۰۰ وات را در حالت استفاده‌ی مجزا ارائه می‌دهند.

از دیگر توان‌های خروجی دو درگاه نخست شارژر مک‌دودو می‌توان به ۴۵، ۳۶ ،۲۷ و ۱۸ وات اشاره کرد. سومین درگاه تایپ C حداکثر خروجی ۲۰ وات و درگاه آخر نیز خروجی ۲۲٫۵ واتی را دراختیار کاربران خواهد گذاشت. همچنین به همراه این آداپتور چند درگاهی، یک کابل شارژ ۱۰۰ وات تایپ C نیز عرضه می‌شود. قیمت این charger اگه بتونید ک اصل این شارژر را پیدا بکنید به ارزش 1,700,000 تومان الی 2,000,000 تومان است.

انتهای خبر./

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*