مذاکرات Microsoft برای خرید Discord با شکست مواجه شد


Matin 2 اردیبهشت 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

کمپانی Discord خریداری شدن توسط Microsoft را رد کرد. بنابراین، Discord تا اطلاع ثانوی به صورت مستقل به کار خود ادامه خواهد داد.

با توجه به گزارش وال استریت ژورنال، اگر نگران خریداری شدن دیسکورد توسط مایکروسافت بودید، می‌توانید کمی راحت نفس بکشید. ماه گذشته این دو شرکت در حال مذاکراتی بودند که ممکن بود بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای مایکروسافت هزینه داشته باشد، اما ظاهراً این مذاکرات نتیجه‌ای نداشته است.

مایکروسافت تنها شرکتی نبود که به خرید Discord علاقه‌مند بود. گفته می‌شود این شرکت که پشت برنامه VoIP /Communication است و از سال گذشته بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر ماهانه دارد و یکی از اصلی‌ترین شرکت‌ها در بخش PC Gaming است، در حال مذاکره با حداقل سه شرکت علاقه‌مند به خرید آن است، اما تصمیم گرفته است که مستقل بماند

این احتمالاً خبر خوبی برای همه کسانی است که از دیسکورد استفاده می‌کنند. خریداری شدن اسکایپ توسط مایکروسافت این اپلیکیشن را به مراتب بدتر کرد و بسیاری از این ترس داشتند که Micorosoft همین کار را با Discord نیز انجام دهد. اینکه Discord تا چه مدت مستقل می‌ماند مشخص نیست، اما با توجه به ارزش این شرکت که فقط در حال افزایش است، بعید به‌نظر می‌رسد شرکت‌های زیادی باشند که توانایی خرید آن را داشته باشند.

به گزارش نشریه اقتصادی بلومبرگ شرکت Microsoft در حال مذاکره برای خرید کمپانی دیسکورد به مبلغ ۱۰ میلیارد دلار است.

 

در ابتدا گزارش شد که کمپانی دیسکورد به دنبال فروش سرویس خود است و مذارکره خرید انحصاری این پلتفرم را با یک شرکت دیگر هرچند که نام آن مشخص نیست شروع کرده است. بعد از انتشار این خبر، نشریه بلومبرگ فاش کرد که شرکت مایکروسافت یکی از خریداران بالقوه‌ی این سرویس است.

گزارش‎‌‌ها حاکی این از این هستند که دیسکورد مدتی است که به دنبال یک خریدار به عنوان یک گزینه بالقوه برای تبدیل این شرکت به سهامی عام است. دیسکورد توسط یک شرکت خصوصی اداره می‌شود و هنوز سودآوری را که انتظار می‌رود ندارد.

 

با این همه پلتفرم دیسکورد به سرعت در حال توسعه است و مانند دیگر شرکت‌های فناوری رشد قابل توجهی را از نظر تعداد کاربران تجربه کرده است. دیسکورد یک نرم‌افزار چت صوتی و تصویری است که بیشتر برای استفاده در حین بازی‌‌‌های ویدیویی طراحی شده‌ است. این سرویس هم‌اکنون بطور رایگان قابل دسترس است و  ۱۴۰ میلیون کاربر فعال دارد.

به گفته‌ی تحلیلگر نشریه بلومبرگ، متیو کانترمن، تلفیق اشتراک سرویس نیترو دیسکورد با سرویس گیم‌ پس باعث افزایش میزان کاربران این سرویس تا ۱۸ میلیون نفر شده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*