نسخه بتا پروژه xCloud مایکروسافت این هفته به آی او اس و پی سی می‌آید


Matin 4 اردیبهشت 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

پروژه xCloud مایکروسافت از 20 آپریل رسماً در آی او اس و پی سی در دسترس قرار گرفته است. این سرویس از طریق مرورگرها به دستگاه‌ها وارد می‌شود و به مشترکین Xbox Game Pass Ultimate امکان می‌دهد بازی‌های ایکس باکس را در آیپد، آیفون و پی سی انجام دهند. مایکروسافت این بتا را تقریباً محدود نگه‌داشته و از بازیکنان دعوت کرده تا در این مرحله آزمایشی شرکت کنند.

این سرویس در سایت www.xbox.com/play قابل دسترسی است، جایی که مشترکین Xbox Game Pass Ultimate که به نسخه بتا دعوت شده‌اند و می‌توانند بازی‌های ایکس باکس را از طریق مرورگرهای کروم، اج و یا سفری انجام دهند.

بیش از 100 بازی در دسترس خواهد بود و کاربران می‌توانند از کنترلر متصل به بلوتوث یا USB استفاده کنند یا به سادگی از کنترل‌های لمسی استفاده کنند.

رئیس بخش پروژه xCloud مایکروسافت در این باره می‌گوید:

نسخه بتا محدود بهترین زمان برای ما برای آزمایش و یادگیری است.

ما دعوت نامه‌های بیشتری را به طور مداوم برای بازیکنان در 22 کشور پشتیبانی شده ارسال می کنیم، بازخوردها را ارزیابی می‌کنیم و به بهبود این تجربه ادامه می‌دهیم و برای دستگاه‌های بیشتری آن را در دسترس قرار می‌دهیم.

برنامه ما این است که این پروژه را به سرعت گسترش دهیم تا در ماه‌های آینده کاربران بیشتری بتوانند آن را تجربه کنند.

مایکروسافت سال‌هاست که در حال توسعه و ساخت پروژه xCloud است و به نظر می‌رسد به زودی می‌تواند در زمینه بازی‌های ابری حرف اول را بزند.

این اولین بار است که پروژه xCloud مایکروسافت به سیستم عامل آی او اس آمده است. سال گذشته این سرویس به صورت انحصاری برای سیستم عامل آندروید عرضه شده بود. به دلیل محدودیت‌های اپل در برنامه‌های بازی‌های ابری، مایکروسافت در مرحله راه اندازی اولیه سرویس در ماه سپتامبر قادر به ارائه xCloud در آیفون و یا آیپد نبود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*