همه چیز در مورد Windows 11


امید دلیری 8 تیر 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

مایکروسافت رسماً Windows 11 را با واسط کاربری جدید ، قابلیت اجرای اپلیکیشن های اندروید از اپلیکیشن فروشگاه آمازون و موارد دیگر معرفی کرد.

مایکروسافت می گوید که در طراحی مجدد Windows 11 ، تمرکز بر روی بهره وری ، ویژگی های اجتماعی و سرگرمی است. طراحی جدید منوی Start ، آن را در مرکز صفحه قرار می دهد که بی شباهت به رویکرد macOS نیست. همچنین سایر موارد اضافی امکان انجام چند وظیفه ای آسان را فراهم می کنند. کاشی های زنده در ازای قرار دادن یک منوی ساده ، حذف شده اند. وقتی کاربران اپلیکیشن ها را باز می کنند ، دکمه Start به سمت چپ منتقل می شود و می توان برنامه ها را به نوار پین کرد.

انیمیشن ها ، صداها و طراحی ، همه برای یک تجربه روانتر بهینه شده اند. Snap Assist یک رابط کاربری جدید دارد که هنگام تنظیم ویندوز در شبکه نمایش داده می شود.

مایکروسافت کاملاً به پلتفرم Teams خود متعهد شده است. بنابراین Skype دیگر از قبل در Windows 11 نصب نشده است. اپلیکیشن Chat در Taskbar توسط Teams مایکروسافت طراحی شده است. این اپلیکیشن به کاربران امکان گپ زدن و صحبت با هر کسی را در ویندوز می دهد. می توانید آیفون یا گوشی اندروید خود را به کامپیوتر متصل کنید تا متن های این اپلیکیشن نیز به کامپیوتر منتقل شود.

سیستم عاملی با ظاهر چشم نواز

Satya Nadella مدیر اجرایی مایکروسافت ، گفتگویی با Joanna Stern از Wall Street Journal داشته است. او گفته است که دوست دارد سازگاری آیفون را در ویندوز بهبود بخشد. با این حال به گفته Satya Nadella ، آوردن iMessage یا سایر سرویس های اپل به ویندوز 11 کاملاً به اپل بستگی دارد. Windows 11 در تبلت ها ، کنترل پنجره و اهداف لمسی بزرگتر را بهبود بخشیده است. مایکروسافت همچنین حرکات کشیدنی (Swipe) جدیدی را برای کوچک و بزرگ کردن پنجره ی اپلیکیشن ها اضافه کرده است.

نمای جدید ویجت ، تقویم ها ، آب و هوا ، اخبار و سایر اطلاعات مهم را برای دسترسی آسان در خود جای داده است. می توانید این نما را سفارشی کنید و از آن به عنوان خبرخوان شخصی استفاده کنید. مایکروسافت همچنین می گوید که می خواهد تجارت آزاد را روی سیستم عامل خود تشویق کند. یعنی اپلیکیشن های دانلود شده از فروشگاه Windows که دارای سیستم های تجارتی اند ، می توانند به صورت مستقل درون اپلیکیشن به تجارت بپردازند. این سیاست با سیاستی که اپل برای اپلیکیشن های خود اجرا می کند ، متفاوت است.

فروشگاه اپلیکیشن اندروید آمازون نیز در سیستم عامل Windows 11 در دسترس خواهد بود. کاربران پس از ورود با حساب آمازون خود و نصب فروشگاه اپلیکیشن اندروید آمازون از طریق Microsoft App Store ، می توانند اپلیکیشن های اندروید را دانلود و از آن ها استفاده کنند.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای Windows 11

  • A “modern 64-bit processor” according to Microsoft
  • 1Ghz clock speed
  • 2 cores
  • 64GB storage
  • 4GB RAM
  • UEFI, Secure Book capable & TPM 2.0
  • 9-inch display with 1366×768 resolution
  • DirectX 12 compatible graphics / WDDM 2.x

سیستم مورد نیاز اعلام شده ، بیانگر پردازنده 64 بیتی است. اما این بدان معنا نیست که اپلیکیشن های 32 بیتی پشتیبانی نمی شوند. Windows 11 همچنان قابلیت اجرای برنامه های 32 بیتی را دارد. اما خود سیستم عامل بر روی پردازنده های 32 بیتی کار نخواهد کرد. نیاز مایکروسافت به TPM 2.0 و سایر الزامات ، پردازنده های سازگار را به پردازنده هایی که تقریباً در شش سال گذشته عرضه شده اند محدود می کند.

مایکروسافت می گوید هر کاربری که Windows 10 را داشته باشد ، می تواند ویندوز دستگاه خود را به صورت رایگان به Windows 11 ارتقا دهد. البته اگر دستگاه کاربر سیستم مورد نیاز برای اجرای سیستم عامل جدید را داشته باشد. لازم به ذکر است که Windows 7 و Windows 8 واجد شرایط روزرسانی رایگان نیستند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*