۵ بازی که شما را مجبور می‌کردند تا بی‌رحم باشید


Matin 8 تیر 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

بازی‌های ویدیویی همیشه قرار نیست ما را به درون یک دنیای رنگارنگ و شاد پرت کنند. نه، خیلی از بازی‌های مدرن بخش‌های تاریک این مدیوم را نشانمان دادند و به ما فهماندند که برخی اوقات تجربه یک بازی ویدیویی می‌تواند تا چه اندازه سخت و اعصاب خرد کن باشد. حتی خیلی از بازی‌ها ما را عملا مجبور کردند که بی‌رحم باشیم و با قساوت قلب کارهایی را انجام دهیم که دوست نداریم. این مطلب در مورد همین بازی‌هاست و در ادامه قرار است از کارهای وحشتناکی برایتان بگویم که در بازی‌ها انجام دادیم.

5) Ace Attorney: Justice for All

سری بازی‌های ایس اترنی یکی از آن جی‌آرپی‌جی‌های معرکه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد لذت پا گذاشتن در کفش‌های یک وکیل را بچشید.

اما بازی خیلی اوقات به شما آن روی سکه را هم به صورت عریان نشان می‌دهد.

و برایتان از تصمیمات سختی که یک وکیل باید موقع دفاع از موکلش بگیرد می‌گوید. برای مثال در یکی از فصل‌های نسخه جاستیس فور آل، شما باید یک پرونده قتل را حل کنید. اما کسی که شما باید در دادگاه به دفاع از او بپردازید، همان شخصی است که مرتکب قتل شده.

بدتر از همه اینکه شما می‌دانید که او قاتل است. اما به خاطر اینکه دستیارتان را گروگان گرفته باید این مورد را نادیده بگیرید. و از او تمام و کمال دفاع کنید. قضیه وقتی بدتر می‌شود که باید گناه این قتل را گردن یک دختر آرام و معصومی بیندازید. که آزارش حتی به یک مورچه هم نریخته. اینجاست که شما باید برای اثبات ادعاهای خود، هر چه مدرک جعلی دارید علیه این دختر بی‌نوا رو کنید. و آنقدر او را لای منگنه بگذارید تا بالاخره بشکند. بله، وکیل بودن به همین اندازه کاری سخت و ناراحت کننده است.

4) God of War

خشونت همیشه جزئی جدایی ناپذیر سری God of War بوده. البته قساوت قلب کریتوس، عنصر اصلی جذابیت این کاراکتر به حساب می‌آید. و برخی اوقات واقعا از شدت خشونتی که او علیه خدایان به کار می‌برد نهایت لذت را می‌بردیم. اما این وسط یک سری آدم بی‌گناه هم مدام فدای مسیر و اهداف کریتوس می‌شدند. مثلا یک دفعه یک سرباز بیچاره و از همه جا بی‌خبر را باید درون یک قفس می‌انداختیم و برای باز کردن یک در، او را به وسط شعله‌های آتش می‌انداختیم. در این لحظات نه خبری از انتقام بود و نه حق گرفتن. بلکه بازی از شما می‌خواست که مثل یک وحشی بدون احساس، هر چیزی که می‌تواند به هدف نهایی نزدیک‌ترتان کند را نابود کنید.

3) Super Mario Maker

سوپر ماریو میکر بازی فوق‌العاده‌ای است و عملا به شما اجازه می‌دهد که یک مرحله کامل را در دنیای سری بازی‌های ماریو طراحی کنید. و با دیگران به اشتراک بگذارید. خب تا این جا که همه چیز ایده‌آل به نظر می‌رسد اما اینطور نیست. بازی عملا شما را تشویق می‌کند که مدام مثل یک آدم سادیسمی مراحل سخت‌تری طراحی کنید که هیچکس از پس تمام کردنشان برنیاید. همین موضوع باعث شده که مردم با ساخت مراحل وحشتناک کاری کنند که دنیای سوپر ماریو میکر به یک جهان عذاب‌آور تبدیل شود که یک سری آدم ظالم و بی‌رحم در آن حضور دارند. البته این افراد همان کسانی هستند که فحش و بد و بیراه هم زیاد می‌خورند.

2) Fall Guys

.

فال گایز از آن دست بازی‌هایی است که نباید گول آن ظاهر با نمک و رنگارنگش را بخورید. چراکه این بازی در دل دنیای رنگارنگش، ذات تاریکی پنهان شده که می‌تواند روح شما را هم سیاه کند. ذات گیم‌پلی فال گایز بی‌رحم و پر خشونت است. بر این اساس این جمله معروف که می‌گوید «بکش تا کشته نشوی» ساخته شده و بازی عملا کاری می‌کند که گیمرها به خاطر یک تاج طلایی، بی‌خیال مرام و معرفت بشوند و حتی رفیق‌های خودشان هم برای رسیدن به خط پایان پشت کنند. نامردی و از پشت خنجر زدن هم جزوی از بازی است و اگر می‌خواهید کسی باشید که آن تاج زرین را دریافت می‌کند باید تا جایی که می‌توانید حق دیگران را با بی‌رحمی تمام پایمال کنید.

1) GTA V

در جریان یکی از مراحل GTA V، باید از زیر زبان یک بدبخت از همه جا بی‌خبر با بی‌رحم بودن حرف بیرون می‌کشیدید. آن هم با چه کسی؟ با کسی که اصلا اعصاب و روان درست و درمانی ندارد. بله، ترور قرار بود این کار را انجام دهد و برای شکنجه کردن این کاراکتر بی‌نوا هر چه می‌خواست هم در اختیار داشت. برای مثال می‌توانستید باتری ماشین به بدن این فرد بیچاره وصل کنید و آنقدر ولتاژ را بالا ببرید تا کباب شود. یا می‌‌شد کیسه روی سرش کشید و آنقدر بنزین روی صورتش ریخت تا نفسش بالا نیاید. تصور کنید یک نفر همین کار را با خودتان می‌کرد؟ چه حسی داشتید؟ بله، GTA V به اندازه خودش می‌خواست ما هم بی‌رحم باشیم.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*