Bulletin ، پلتفرم خبرنامه فیس بوک راه اندازی شد


امید دلیری 9 تیر 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

پلتفرم خبرنامه فیس بوک به نام Bulletin راه اندازی شد. Mark Zuckerberg قابلیت جالبی در فیس بوک راه اندازی کرده است. با استفاده از این قابلیت ، اخبار محصولات در اتاق های صوتی زنده منتشر می شوند. Mark Zuckerberg با این قابلیت به رقابت با رقیب خود یعنی اپلیکیشن Clubhouse می پردازد. او این خبر را اینگونه اعلام کرد : Bulletin ، پلتفرم خبرنامه.

آغار رقابت فیس بوک با اپلیکیشن های اجتماعی صدا محور

Bulletin در یک بستر جداگانه از فیس بوک ساخته شده است. پرسش های متداول بیان می دارد که این امر سازندگان را قادر می سازد تا مخاطبان خود از افزایش دهند. افزایش مخاطبان از راه هایی که به طور انحصاری وابسته به سیستم عامل فیس بوک نیستند. برای عضویت در این خبرنامه نیازی به حساب فیس بوک ندارید. اما این خبرنامه به زیرساخت های فیس بوک متکی است. از جمله استفاده از Facebook Pay برای خرید اشتراک های برتر و پیوستن به گروه های مخصوص مشترکان و اتاق های صوتی زنده.

به گفته TechCrunch ، رقبایی مانند Substack رویکرد دستی را برای اعتدال محتوا در نظر می گیرند و به هر کسی اجازه می دهد یک خبرنامه را راه اندازی کند. اما هر نویسنده ای که در حال حاضر در Bulletin فیس بوک قرار دارد ، برای کمک به همکاری انتخاب شده است. Substack هنوز هم به دلیل برنامه بحث برانگیز Substack Pro خود ، مورد بررسی قرار می گیرد. این بررسی ها به دلیل تشویق و حمایت از نویسندگان خاصی که شعارهای ضد دگرباشان را منتشر می کنند ، صورت می گیرد.

بنابراین ، Bulletin با وجود حالت بسیار سرپرستی شده خود ، در برابر مسائلی که Substack هم رنج می برد در امان نخواهد بود. فهرست اولیه نویسندگان در Bulletin شامل :

  • Malcom Gladwell
  • Mitch Albom
  • Tan France
  • Erin Andrews

بخش پرسش های متداول همچنین خاطر نشان می کند که نسخه آزمایشی Bulletin ، آمریکا محور است. این پلتفرم در حال حاضر فقط دو نویسنده بین المللی دارد. به گفته این پلتفرم ، نویسندگان بین المللی بیشتری پس از راه اندازی نسخه آزمایشی ، اضافه خواهند شد.فیس بوک به نویسندگان خود در ازای همکاری آن ها ، هزینه پرداخت می کند. همچنین قصد ندارد از این مبلغ و سود آن ها سهمی برای خود بردارد. اگر نویسندگان تصمیم بگیرند که از Bulletin خارج شوند ، این توانایی را دارند که لیست مشترکان خود را با خود ببرند.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*