SpaceX تعداد 88 ماهواره به مدار می فرستد


امید دلیری 10 تیر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

SpaceX تعداد 88 ماهواره به مدار می فرستد. این شرکت 85 ماهواره را برای مشتریان خارجی و همچنین سه ماهواره Starlink را برای گردش در مدار پرتاب کرد. این دومین پرتاب موفقیت آمیز مأموریت های اختصاصی این شرکت است.

پرتاب های تمام نشدنی SpaceX

مأموریت Transporter-2 اجسام کمتری نسبت به عنوان اولین مأموریت به فضا می رساند (Transporter-1 تعداد 143 ماهواره را فرستاده است ، که یک رکورد جدید است). این حمل و نقل ها و پرتاب ماهواره ، بخشی از مدل تجاری SpaceX است. این مأموریت ها که در سال 2019 اعلام شدند ، ظرفیت بار موشک را در بین چندین مشتری تقسیم می کنند. در نتیجه هزینه های کمتری را برای هر یک از این شرکت ها به وجود می آورد. بسیاری از آنها شرکت های کوچکتری هستند. ممکن است هزینه های مربوط به رفتن به مدار را در غیر اینصورت پرداخت نکنند.

SpaceX این مأموریت ها را با پرتاب کامل و درآمد حاصل از بهره برداری از آن به پایان می رساند. موشک Falcon 9 حدود ساعت 3:31 بعد از ظهر به وقت شرقی از Cape Canaveral در Florida برخاست. این بیستمین پرتاب Falcon 9 در سال 2021 می باشد. همچنین اولین پرتاب امسال است که اولین مرحله بازگشت به خشکی را به جای کشتی پهپادی در دریا نشان می دهد. تقویت کننده مرحله اول در حدود ساعت 3:34 بعدازظهر جدا شد و به Cape Canaveral بازگشت. حدود هشت دقیقه پس از بلند شدن با موفقیت به زمین نشست. این هشتمین پرواز آن بود.

این مأموریت تقریباً 10 مشتری را شامل می شود. برخی از آنها ارائه دهندگان خدمات پرتاب هستند كه خود در حال سازماندهی بارهای مشتری هستند. مانند شرکت Spaceflight Inc كه 36 ماهواره كوچك را به نمایندگی از 14 مشتری و همچنین خودروی محرك الكتریكی خود با نام Sherpa-LTE پرتاب می كند. شرکت اطلاعاتی فضایی Umbra و ماهواره های YAM-2 و YAM-3 از دیگر شرکا است.

این بیستمین پرتاب SpaceX در سال جاری بود و 127 مأموریت تا به امروز بوده است. بنابراین بسیار راحت است که تصور کنیم این شرکت از رکورد 26 پرتاب سال گذشته بسیار فراتر خواهد رفت. این دومین تلاش برای پرتاب Transporter-2 بود که در ابتدا برای 29 ژوئن برنامه ریزی شده بود.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*