Ingenuity بالگرد NASA که به مریخ فرستاده شده ، اعصاب خردکنترین پرواز از زمان پرواز 1 را انجام داد


امید دلیری 16 تیر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

Ingenuity بالگرد NASA که به مریخ فرستاده شده ، اعصاب خردکنترین پرواز از زمان پرواز 1 را انجام داد. وقتی NASA این بالگرد را به مریخ فرستاد ، یک قمار بود. حالا این بالگرد مرزهای خود را افزایش می دهد ، سریع پرواز می کند و به ارتفاعات جدید می رسد.

Ingenuity ، بالگرد فوق العاده NASA

NASA اعلام کرده است که Ingenuity ، نهمین و چالش برانگیزترین پرواز خود را با موفقیت به پایان رسانده است. هدف ناسا این بود که پروازی پر سرعت و جسورانه در میان زمین های غیر دوستانه داشته باشد. در واقع این موتور ربات از ربات مشابه خود یعنی مریخ نورد Perseverance پیشی گرفته است. Ingenuity به جای اینکه فقط از مریخ نورد پرش کند ، از یک منطقه شنی میانبر پرواز می کند. همچنین رکوردهای فاصله ، زمان هوا و سرعت را در این روند ثبت کرده است. این بالگرد با سرعت 16 فوت (5 متر) در ثانیه پرواز و 166.4 ثانیه در حالی که تصاویر منظره زیر را می گرفت ، فرود آمد.

زمینی که Ingenuity انتخاب کرد ، چند چالش جدید را برای سیستم ناوبری بالگرد که برای مقابله با زمین نسبتاً مسطح طراحی شده بود ، ارائه داد. Ingenuity مجبور بود شیب های زیاد و لرزش های زیادی را تحمل کند. تیم آن نگران بودند که این بالگرد ممکن است به طور تصادفی در یک منطقه خطرناک فرود بیاید. ناسا آن را اعصاب خردکنترین پرواز از زمان پرواز 1 توصیف کرده است. این گزارش را وبسایت Cnet ارائه کرده است.

باتوجه به اطلاعیه جدید NASA ، به نظر می رسد که Ingenuity به خوبی از پس کار خود بر می آید. این پرواز یک پرواز پرخطر بود. اما به عنوان یک آزمایش پر خطر و یک تجربه ی سطح بالای فناوری ، منطقی بود. Ingenuity در حال حاضر بر موانع مختلف به صورت بالقوه غلبه کرده است. از اشکال نرم افزاری گرفته تا ناهنجاری در پرواز. NASA گفت : یک پرواز موفق نمایش قدرتمندی است که یک وسیله نقلیه هوایی (و فقط یک وسیله نقلیه هوایی) می تواند در زمینه اکتشاف مریخ به وجود آورد. در حالی که در جستجوی اهداف علمی جالب است ، به سرعت در یک منطقه غیر قابل عبور حرکت می کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*