چندین ایالت آمریکا از Google به دلیل نقض قوانین ضد انحصاری هزینه های Play Store شکایت کردند


امید دلیری 17 تیر 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

چندین ایالت آمریکا از Google به دلیل نقض قوانین ضد انحصاری هزینه های Play Store شکایت کردند. به گزارش Politico ، دادستان های کل به نمایندگی از 36 ایالت آمریکا و واشنگتن دی سی امروز یک دادخواست علیه گوگل صادر کردند. این دادخواست برای به چالش کشیدن هزینه های فروشگاه Google Play می باشد.

این دادخواست در دادگاه فدرال کالیفرنیا تشکیل شد. دادخواست توسط یوتا ، کارولینای شمالی ، تنسی ، نیویورک ، آریزونا ، کلرادو ، آیووا و نبراسکا اداره می شود. این ایالت ها در حال مبارزه با یکی از برنامه های Google هستند که قرار است در ماه سپتامبر اجرا شود. برنامه ای مبنی بر این که همه توسعه دهندگان اپلیکیشن که از فروشگاه Google Play استفاده می کنند ، باید 30 درصد کارمزد فروش کالاهای دیجیتال یا خدمات را بپردازند.

برنده نهایی این درگیری ها چه کسی خواهد بود ؟

گوگل سال گذشته گفته بود که در سال 2021 ، اجرای قوانین Play Store را آغاز می کند. قانونی که توسعه دهندگان باید از روش صورتحساب داخلی گوگل به جای سیستم های پرداخت مستقل استفاده کنند. گوگل مدت هاست که این قانون را دارد. اما این شرکت آن را دقیقاً اجرا نمی کند. بنابراین توسعه دهندگان می توانند از استفاده از سیستم صورتحساب Play Store و هزینه های Google جلوگیری کنند. تغییری که گوگل تصویب می کند ، فروشگاه Google Play را با App Store اپل همسطح می کند. زیرا اپل همیشه از توسعه دهندگان خواسته است تا به جای روش های پرداخت جایگزین ، از خریدهای درون برنامه ای استفاده کنند.

اپل از خریدهای اپلیکیشن و خریدهای درون برنامه ای ، 15 تا 30 درصد هزینه دریافت می کند. وضعیت اپل با وضعیت Google متفاوت است زیرا App Store تنها راه نصب اپلیکیشن ها است. حتی اگر Google الزامات Play Store خود را اجرا کند ، شرکت ها همچنان می توانند از طریق فروشگاه های اپلیکیشن جایگزین ، اپلیکیشن هایی را ارائه دهند. هنوز مشخص نیست که آیا اپل با دادخواست مشابهی مواجه خواهد شد یا خیر. اما این شرکت در مورد هزینه ها و سیاست های App Store خود با بررسی و تحقیق روبرو شده است.

در کنار Google ، اپل مشغول درگیری حقوقی با Epic Games بر سر هزینه ها و سیاست های App Store است. دادگاهی در ماه May برگزار شد و ما هنوز منتظر رای قاضی این پرونده هستیم. گوگل با چندین پرونده قضایی ضد انحصاری دیگر هم سر و کار دارد. وزارت دادگستری ایالات متحده و 14 ایالت در ماه اکتبر از گوگل به دلیل تسلط بر بازار جستجوی تلفن همراه شکایت کردند. علاوه بر این ، 38 ایالت دیگر نیز در ماه دسامبر از گوگل به همین دلیل شکایت کردند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*